Hoppa till innehåll
Anime.se

Prata japanska


Epona
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Jag är lite (läs mycket) vilsen på den här sidan och vet inte om ja frågar rätt sak på rätt ställe så ha lite överseende är ni snälla.

 

Jag behöver kunna japanska för att mina framtidsplaner ska gå som jag vill och behöver lite hjälp med tips och ideer.

 

Just nu studerar jag på egen hand japanska via pimslearn (stavning?) varianten. Det är lätt att lära sig men man behöver ju öva det praktiskt också. Med andra ord skulle jag vilja träffa någon som kan eller håller på att lära sig japanska bara för att öva konversation. Någon som är intresserad? Jag finns i stockholmsområdet.

I dagsläget funkar dte inte att gå kvällskurser eller liknande så jag måste lära mig själv.

 

Målet är att behäska språket på "turistnivå" innan jag åker till japan för att gå språkkurs för att lära mig det på affärsnivå (vilket jag behöver för mitt arbete)

 

Okej, det här inlägget var nog ganska rörigt, hoppas ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig lite *ber snällt*

 

MVH// Epona

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Tänkte bara tipsa dig om www.japanesepod101.com om du inte redan hittat dom. Har riktigt härliga lektioner enligt mig, allt från överlevnadsfraser till business-level. Man behöver inte vara kund för att ladda ner ljudfilerna, men vill man ha mer, typ pdf'er o sånt behöver man betala lite.

Kör själv bara gratis, räcker gott o väl :]

Bara ett litet tips. Sen även, försök hitta något Japansk forum, chatt eller dylikt. Det finns trots allt runt 127 miljoner Japaner, vilket nog resulterar i en sablans massa forum, så gäller bara att hitta dom :]

Lycka till! Japan är ett fantastiskt land så du gör rätt i att åka dit!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...