Hoppa till innehåll
Anime.se

Engelska tidskrifter?


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

Newtypecover.jpgPiQ_April_2008_%28premiere_issue%29.png

Hej,

 

Jag är ute efter en tidning som skriver om anime och relaterade ämnen. Jag har tidigare testat Newtype USA. Det fanns en del intressanta artiklar, men de flesta nyheterna handlar om anime som släpps i USA, dvs nyheter som jag redan tagit del av för länge sedan när det släpptes i Japan. Vad jag är intresserad av är alltså vad som händer i Japan, inte USA.

 

Nu ser jag att Newtype USA har lagt ner och ersatts av PiQ, men intrycket jag har fått av det jag läst är att den glider ännu längre ifrån vad det är jag letar efter.

 

Jag förstår att en tidning på engelska som inte fokuserar på USA:s marknad rimmar lite dåligt. Är mina krav hopplösa eller finns det något magasin där ute som passar mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använde min enda vän Google och hittade faktiskt en tidning.

 

"Anime Insider" som vad jag läste fördjupa sig mer på japansk manga och

serie.

 

Men vet faktiskt inte om den ges ut längre men försökte inte kolla särskilt noga. Den ges ut vad jag ser varje månad med nyheter om både det ena och andra.

 

Kanske är värt att kolla upp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime Inside verkar också fokusera mest på USA, men är värd en chans. Ett års prenumeration kostar $80 och två år $160 inkl frakt. Lösnummer kan köpas för $5 styck plus $8 frakt. Det senaste lösnumret jag hittar i webbutiken är dock från december 2007. Jag hade gärna beställt hem det senaste numret för att testa. Hittar maj 2008 på ebay för $4.94 + $13.44.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv gillar jag gamla Animerica (finns den ens kvar?) och en tidning vid namn Manga Max. Har ett nummer av den senare (från -98), och i det numret intervjuar de Masamune Shirow och testar ett japanskt Neon Genesis Evangelion rollspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Manga Max verkar nerlagd. Animericaär en gratistidning som man kan plocka åt sig i vissa amerikanska butiker.

 

Senaste numret av Anime News Network's Protoculture Addicts kan beställas för $11.95 inkl frakt.

PA95.jpg

 

En intressant wikipedia-sida kan vara List of manga magazines. Den verkar dock lista tidningar som publicerar manga, inte nyhetsmagasin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...