Hoppa till innehåll
Anime.se

Icke stekt mat i Stockholm (Japanskt)


dengo
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag var idag på Japanska Torget och de andra japanska butikerna och kände mig hungrig.

 

Till min lycka fann jag lilla restaurangen/baren "Solrosen".

En japansk tant från Sapporo som bedriver stället.

Den ser lite "fattig" ut men väldigt husligt atmosfär.

Enligt uppgift så får de tydligen inte steka något i den lokalen och fått därför vända sig till lite mer (utöver den traditionella sushin) kokt innehåll...

 

Nu är det säkert bara jag som är grymt nybörjare, men jag gillar sushi, japansk kultur och mat.

Framförallt maten (som jag inte är allergisk mot, jämnfört med svensk kost)!

Någon uteställe i Stockholm som inriktat sig på kokt och "kyld" mat som main dishes lär väl finnas men japanskt?

 

 

Även om Shogun måhända bjuda på en rad rätter, så är det då inte billiga.

 

Jag räknade lite snabbt på ett genomsnittspris p detta ställe och dom flesta rätterna ligger runt 70spänn. Dyraste rätterna runt 120 och då får du mat, massor med mat.

 

Klart billigare alternativ och nyttigare.

Och de blir bara extra glada om de får prata sitt språk istället för svenska :)

Vill du öva på japanska och äta god, nyttig mat, rekommenderar jag stället bredvid Japanska Torget i Stockholm.

 

 

 

Man hittar dit om man åker med gröna linjen till hållplatsen Rådmansgatan. Rikta sig på tegnergatan och gå längst den. Finns flera intressanta saker å se och besöka på den gatan. Och en hel del Japan relaterat för de nu som vill.

 

*slut på reklamen*

:)

 

 

Annan rekommendation som är mer åt sushi hållet är Sushi baren precis bredvid Zinkesdamm T-bane station (röd linje). En mycket trevlig japansk fiskare som öppnat upp där.

*slut på reklam*

 

Annan litet cosy ställe i Stockholm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...