Hoppa till innehåll
Anime.se

Rätt Anime julklappar?


Pryltrend
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag bloggade mer eller mindre av en slump om några "anime-prylar" på min lilla Pryltrend.com. Men det var en fascinerande konstform med hög nivå så det blev ganska mycket på ämnet (:))

 

Intressant tyckte jag bl.a. att de tydliga ansiktsuttrycken figurerna har och det nästan övertydliga kroppsspråket. Det skiljer sig så oerhört mot dagens vanliga spelfilmer där saker går snabbt och du knappt hinner uppfatta kroppsspråk och känslor. Anime uppfattar jag nästan har ett extra språk för de känslor figurerna ska uttrycka.

 

Hur som helst brukar jag blogga julklappstips inom olika områden. Därför tänkte jag att det kunde vara kul att pröva göra en tråd här om det för att få lite tips :surprised:

 

Jag tänkte närmast på "prylar" som inte är serietidningar och filmer. Vad finns det i övrigt som fångar upp eller lånar från anime-kulturen och konstformen? Vad skulle årets anime-julklapp vara?

 

Vill ni titta förbi bloggen satte jag den i signaturen. Länken där går direkt till ämnessidan för anime där du länkar till allt jag bloggat om anime finns. Tipsa gärna på bloggen om kul prylar (jag tar aldrig betalt för att länka eller blogga)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var trevligt att ni bloggade den så mycket. Väldigt värdefullt. Tänkte försöka få upp bloggen till 1000 unika / dag för att komplettera vår nättidning inom hälsa nyfikenvital.org som mest tar upp forskning.

 

Men några förslag på häftiga anime prylar här skulle också uppskattas (om än inte alls på nivå med de bloggpostningar som började flyta in efter jag postade här - stort tack!).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...