Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad vill ni ha?


stefan__
 Share

Rekommenderade inlägg

Sitter och fundera på vad jag ska ta in för manga och anime till min internet butik sånt är svårt eftersom man lätt trilla ditt vad man själv tycker om och det nödvändigtviss vad andra tycker om, då kom jag på att jag kunde ju fråga er, Vad gillar ni att se eller läsa för serier vill höra allt. Hit me

 

Det finns säker en massa såna trådar här men eftersom ny manga och anime kommer som tidvattnet ville jag ha en färsk tråd hoppas det är okey

 

*Jag uppger inte butiksnamnet för att jag vill inte bli påhoppad för smyg annonsering i forumet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många utav användarprofilerna på det här forumet har på ett eller annat sätt en länk till deras anime och manga listor(oftast i deras signaturer). Så om du går igenom ett par stycken och sedan sorterar via vilket betyg serien/filmen fått så borde du få ett ganska stort och varierat utbud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okey ska göra det :D

 

Just nu tar jag bara in manga på engelska men har möjlighet att ta in serier tidningar från japan men dom är väldigt dyra som sagt

 

anime brukar man kunna välja ifall man vill ha engelska eller japanska men svensk text bruka sällan finnas :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har möjlighet att ta in serier tidningar från japan men dom är väldigt dyra som sagt
Jag förmodar att du syftar på frakten, eller tar distributörerna ut hutlösa överpriser, med tanke på att en japansk tankoubon i detaljhandeln kostar knappt hälften av vad den kostar på engelska, även med dagens katastrofala växelkurs?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej igen får be om ursäkt var lite för snabb med det svaret. Förut sålde min underleverantör tidningar som Shonen Jump direkt från japan och jag "hade" för mig att dom var ganska dyra, i mitt fall är det nog pågrund av att jag hade fått köpa dom i tredje hand eftesom jag inte köper mitt direkt från japan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej igen får be om ursäkt var lite för snabb med det svaret. Förut sålde min underleverantör tidningar som Shonen Jump direkt från japan och jag "hade" för mig att dom var ganska dyra, i mitt fall är det nog pågrund av att jag hade fått köpa dom i tredje hand eftesom jag inte köper mitt direkt från japan :D
Om du betalade dyrt för Shounen Jump tror jag tyvärr att din mellanhand lurade dig, med tanke på att den är betydligt billigare än tankoubon (till stor del pga. skillnaden i pappers- och tryckkvalitet.)

 

Jag skulle i vart fall vara intresserad av att kunna köpa light novels (ライノベ) utan att behöva vända mig till Amazon.co.jp (deras fraktpriser är ett brott mot mänskligheten!) men jag är rädd att jag är ganska ensam om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi inte vara såna :D

Tror säker jag skulle kunna ta hem noveller på japanska till dig hjälper gärna till, ifall min leverantör har det. Kan ta en titt på det sedan hör jag av mig till dig om vad som finns och på ett ca pris hur låter det?

Det vore väldigt trevligt!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte uppger butikens namn kan man väl inte veta vad du har inne och vad du bör ta in för nåt? :P

Hur som hälst eftersom jag inte kan läsa japanska så är ju den engelska mangan som det får bli för mig (bättre än att läsa den på svenska iaf) och nu kan jag ju inte tala för alla men jag personligen gillar serier med historisk anknytning. Även andra serier med samurai/svärd fighting tema.

Några exempel är: Rurouni Kenshin, Berserk, Blade of the Immortal osv. Nu var det ett tag sedan jag läste en manga faktiskt så jag har ingen bra koll på om det finns några färska i den kategorin men nästa serie jag väljer att läsa kommer säkert vara i den kategorin. :)

 

Vad gäller Anime är det mer blandat för min del vad gäller serier jag ser eftersom jag ser betydligt mer anime än läser manga men någon serie på engelska skulle jag då verkligen inte vilja se. har provat några faktiskt men har blivit besviken på samtliga engelsk språkiga filmer/serier jag sätt utom en och det var princess mononoke så kör på japanska är mitt tips.

 

Du kan ju annars kolla lite i Anime Awards forumet och gå igenom nominerings listan så får du iaf lite tips. Ingen nominerar väl en dålig serie som årets *kategori* :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...