Hoppa till innehåll
Anime.se

Arashi no Yoru ni


Razer
 Share

Rekommenderade inlägg

jag märke att min favvo-anime Arashi no Yoru ni inte hade sin egna lilla tråd så jag fixade den! ;)

Ja anledningen är väl att jag vill skriva vad jag tkr om den, och lyssnar gärna på vad ni själva tkr, om ni har sett den dvs.

 

Handlingen först då:

 

Aa, kortfattat handlar det om en get vid namn Mei som utan att han vet det blir kompis med en varg som heter Gabu. och självklart ställs deras vänskap inför en rad utmaningar.

Ja det är en klassisk barnfilm med klassisk story, helt kortfattat :P

 

Då kan man ju undra hur man kan ha en barnfilm som favorit anime. Ja, den stora anledningen är att den är så fin, och så himla sorglig. För er som har sett den hoppas jag att förstår mig. Det som verkligen tog tag i mig var ändå alla ''lärdomar'' som filmen hade med sig. Att vänskap faktiskt kan övervinna allting.

 

Men en sak som jag verkligen inte förstår var hur och varför de gjorde det till en barnfilm. För allt som finns ''mellan raderna'' vilket är riktigt hemska faktum om att livet förr eller senare tar slut, och just därför ska man värdesätta det man har.

Ja, den har en fin,sann men ändå tragisk sensmoral, och den gav mig en känsla som ingen annan anime för har givit mig.

 

SO thats it vad jag tycker om den.. i det stora hela :P är det någonting ni vill diskutera finns jag troligtvis här. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...