Hoppa till innehåll
Anime.se

hjälp mig att välja ut en videokamera


Smaruc
 Share

Rekommenderade inlägg

som rubriken visar så vill jag ha hjälp att välja vilken videokamera jag ska köpa, den kommer användas mest till att filma kendo matcher men även andra saker. (se i min signatur för några kendo videor som jag filmade med min kamera.)

 

funderar ganska starkt på en canon legria fs200 http://www.elgiganten.se/product/foto-video/digital-videokamera/FS200RED/canon-legria-fs200

 

skulle gärna vilja ha tips från er om ni har erfarenhet av videokameror eller kan en del om elektronik saker.

 

om ni vill ge mig tips om videokameror så bör prislappen ligga på runt 2690:-

kanske att jag kan gå lite högre men inga hd-kameror för 4k +, det räcker med standard för mig.

 

Edit: batteritiden bör vara hyfsat lång eller att man åtminstone kan köpa ett batteri som håller längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte så mycket om kamerahårdvara, men om du ska spela in kendomatcher så borde det viktigaste vara att kunna spela in snabba rörelser med bibehållen kvalitet.

 

Canon Legria FS200 har inte fått så bra omdömen på prisjakt. Sök på youtube så hittar du massor av inspelningar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...