Hoppa till innehåll
Anime.se

Yume Miru Kusuri


Voffe
 Share

Rekommenderade inlägg

Yume Miru Kusuri | A Drug That Makes You Dream

 

UCYFw.jpg

 

Introduktion

Jag är bara en vanligt student som lever ett vanligt liv, ett färglöst liv. Jag studerar, går till mitt deltidsjobb efter skolan och tar mig igenom dagen precis som alla andra, jag försöker inte sticka ut från mängden. Plötsligt, nästan innan jag inser det, blåser vindar av förändring in i mitt liv. De kommer i form av tre flickor, flickor som existerat kring mig, men som jag aldrig lagt märke till på detta sätt förut. De lever definitivt inte ett färglöst liv som alla andra i postmoderna Japan. De synes flyta över samhället, märkligt oberörda av det. Instinktivt vet jag att jag borde undvika beblanda mig med dem, men ändå, innan jag märker av det, är mitt öde bundet till deras. Vart kommer allt sluta?

 

Med teckningar från den skicklige Haimura Kiyotaka och handling/scenarion skrivet av veteranen Tanaka Romeo, vecklas den bitterljuva historien om tre hjältinnor ut. Kommer du att försvara Aeka från att bli ett offer för aggressionen i klassrummet, och rädda henne från den småaktiga ondska som drabbar henne? Eller kommer du att hjälpa Mizuki med arbete och bördor som studentrådets ordförande, samtidigt båda stöttandes mot varandra medan ni vandrar vägen mot den osäkra framtiden? Kanske kommer du att följa kattflickan Nekoko i strävan efter det mystiska sagolandet som bara hon kan se? Deras öde, och ditt eget, ligger i dina händer.

 

Yume Miru Kusuri är ett interaktivt multi-scenario dating-sim spel främst riktat till vuxna med vuxet innehåll som utforskar livet, kärlek och att växa upp i moderna Japan. Full av tonårsångest, frustration, förundran och fantastiska konstverk som drar in spelaren.

 

Reflektioner

Jag älskade det.