Hoppa till innehåll
Anime.se

Lista på mest välgjorda romantiska animes


hellstreamer
 Share

Rekommenderade inlägg

I flera år har jag kollat på anime, och jag kan nog säga att jag är rättså insatt i vilka animes som finns på nätet. Men, jag har säkert inte hittat allt, och jag är inte så duktig på att leta om jag ska vara helt ärlig.

 

Det jag vill åstadkomma med denna tråd är att få en bra lista (ingen rangordning) över de bäst gjorda romantiska animes som ni animekollare vill rekommendera till dem som inte har sett dem. Med bäst gjorda animes så menar jag animes som har åtminstonde någon av dessa:

 

- Ett "godtyckligt slut", dvs de som inte bara avbrytit serien pga brist på pengar eller intresse av skaparna. Ett slut där man känner sig nöjd och "hel" efter att man har sett den. Till och med kanske gråtit? Gärna tragiskt slut.

- Bra story. Inte den här vanliga velandet av en person som älskar en annan och så dröjer det tills sista avsnittet innan det händer någonting. Och när det väl händer någonting så tycker man att det var slöseri med tid.

- Bra grafisk design. Tex om man jämför gamla Kanon med Kanon 2006. Den sistnämnda är avsevärt lättare att se på då den är väldigt bra gjord.

 

Jag vill bara påpeka att det vore tråkigt om den här tråden blev till en debatt om ifall en anime är bra, eller om det är en sub-genre eller liknande.

 

 

 

För att starta listan så har jag valt ut några som jag personligen anser borde finnas med:

 

Kanon 2006

Clannad

Kimi ga nozumo eien

Code Geass: Lelouch of the Rebellion

School Days

Elfen Lied

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>Lista på mest välgjorda romantiska animes

>Elfen Lied

>mfw

 

2wg57gg.png

 

 

 

Om jag nu inte skall vara en "kuk" över det hela kan jag väl lägga till:

Paradise Kiss.

Lovely Complex.

 

Dock har jag svårt att se ett långvarigt syfte med tråden, då det bara känns som ytterligare en "rekomendationstråd". Samt att man bara kan slå på "romance" i en rad databaser. Men detta är ju bara min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill bara påpeka att det vore tråkigt om den här tråden blev till en debatt om ifall en anime är bra, eller om det är en sub-genre eller liknande.

Jag tror att den här trådens potential vore bäst om den tillåter just diskussion av romantisk anime som genre och åsikter om olika verk. [...]s sorterade och filtrerade lista är mer användbar för att hitta romantiska serier och rekommendationer efterfrågas som Gravskopan säger bäst i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...