Hoppa till innehåll
Anime.se

Säljer en stor del av min samling..


Jonti
 Share

Rekommenderade inlägg

Som titeln säger så säljer jag bort en stor del av den samling jag har, manga, artbooks, figurer m.m. Även lite som icke är Japanrelaterat, så som böcker, kommer att säljas. Behöver pengar och dessutom så verkar det bli studier i Japan till hösten så kan inte ta med mig allt dit ändå. Dessutom har jag inte lika stor glädje av allt längre heller. Alla priser jag listar nedan är förhandlingsbara om ni vill. Maila jonti_swe@hotmail.com eller kommentera här i tråden vid intresse och vid förhandling om priser m.m. Det är också möjligt att förhandla fram rabatter vid köp av många saker. Vill ni se fler bilder m.m. på sakerna så kontakta om det också så fixar jag det. Fraktkostnaden ingår väl i de flesta av fallen, framför allt då jag inte vet hur mycket det egentligen går på..Men ifall det behövs så meddelar jag ju om det.

 

Manga (engelska och japanska, vilket språk står listat):

 

Bakuman 1-4 , väldigt bra skick, ganska nyköpta och oanvända (har egentligen läst serien online men köpte för samlingens skull xD), engelska

50 kr per bok, originalpris 100 kr per bok

Alla fyra= 200 kr.

 

Genshiken 1-3, väldigt bra skick, engelska.

50 kr per bok, originalpris 110 kr per bok

Alla tre= 150 kr.

 

We Were There (Bokura ga Ita) 1-2, väldigt bra skick, engelska, 50 kr per bok, 100 för båda. Originalpriset strax under 100.

 

Inukami 1-2, väldigt bra skick, engelska. Originalpriset 110 kr per bok, säger 50 kr per bok här också. 100 för båda alltså.

 

Parasyte 1-3, dessa är lite tjockare och originalpriset lite dyrare, tror det var runt 130..Väldigt fint skick, engelska. 70 kr per bok, men ger liten rabatt vid köp av alla tre, så säger 180 för alla tre.

 

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 1-2 manga, 35 kr per bok, 70 för båda. Fint skick, engelska. Billigare originalpris än för de andra.

 

Kashimashi 1, fint skick, engelska. 80 kr.

 

Vagabond 1-2, väldigt fint skick, JAPANSKA. 85 kr för en bok, men 150 för båda.

 

CLANNAD manga 1, väldigt fint skick, JAPANSKA. 40 kr.

 

Negima (Magister Negi Magi) 30, fint skick, JAPANSKA. 35 kr.

 

Ushio to Tora Gaiden, fint skick, JAPANSKA. 35 kr.

 

Ousama Geemu 1 (kan tyvärr inte om det finns någon engelsk titel på den), väldigt fint skick, JAPANSKA köpt i Japan i maj. 50 kr.

 

______________________________________________________________________

 

Doujinshi, alla dessa är på JAPANSKA. Alla är dessutom i väldigt fint skick då de för de mesta har legat på min hylla och är nästan oanvända. Länkar följer med, och med de som är markerade Hentai så får ni ju vara beredda på att länkarna innehåller 18+-material, just saying. Allas originalpris då jag köpte dem låg runt 100-120 kr.

 

(INTE Hentai): Ude no Naka no Taiga (Toradora), 40 kr

d.hatena.ne.jp/images/diary/L/LIT/2008-08-27.jpg

 

(Hentai): Higurashi no Nakasekata (Higurashi no Naku Koro ni), 60 kr

g.e-hentai.org/g/4551/358ef4b5c0/

 

Hajikakushi (Higurashi no Naku Koro ni), 50 kr.

www.doujinnet.net:8000/contents/%E3%81%B2%E3%81%90%E3%82%89%E3%81%97%E3%81%AE%E3%81%AA%E3%81%8F%E9%A0%83%E3%81%AB/HAJIKAKUSHI/001.html

 

TIMTIM Machine 16 (Suzumiya Haruhi), 60 kr

www.fakku.net/viewmanga.php?id=3435

 

Suzumiya Haruhi no Hihoukan (Suzumiya Haruhi), 40 kr

g.e-hentai.org/g/307798/0982ade65f/

 

Nerima (Full Metal Alchemist), 40 kr

www.fakku.net/viewmanga.php?id=476

 

K-ON Bon 1 (K-ON!), 40 kr

www.fakku.net/viewmanga.php?id=3195

 

Relic 04 Winter (tror jag den heter), 30 kr

img.mugimugi.org/tn/170/340440.jpg

Detta var den enda bilden jag lyckades hitta. Detta är inte en doujin med story utan innehåller mest svartvita illustrationer och rätt mycket text. Men artworken är bra, och omslaget är väldigt snyggt måste jag säga. Tror inte heller den är baserad på någon särskild serie, eller så är den det bara att jag inte har nån aning om vilken det är.

________________________________________________________________________

 

Artbooks/illustration books

 

Ito Noizi Art Collection KA-E-N, köpt från här där ni också kan se originalpriset i dollar (ca 257 kr) samt bilder: otaku.be/products/23180 Från den kända illustratören Ito Noizi mest känd för sina illustrationer till Suzumiya Haruhi serien och Shakugan no Shana. Mest Shana samt andra randomillustrationer i denna, inget Haruhi. Väldigt fint artwork. Notera att trots att priset står i dollar är affären driven i Japan, och alla varor är därför beställda just från Japan.

Fortfarande i väldigt bra skick och har bara bläddrats i några enstaka gånger.

220 kr.

 

Seitokai no Zenshu Hekiyo gakuen Seitokai Konin book, Seitokai no Ichizon artbook. Originalpriset värt ca 193 kr (jag har använt valutakonverterare för dessa).

otaku.be/products/29500

150 kr.

 

i63.photobucket.com/albums/h127/jontiswe/IMAG0042.jpg <Bild på båda artbooksen.

 

CLAMP North Side artbook (engelska!) www.nakoko.com/clamp-north-side-art-book-1989-2002_28235 samt bilder inifrån boken på: www.zerochan.net/Clamp+North+Side Finns EN ecchi/ero bild i hela boken, resten är helt work safe.

Originalpriset är 29,99 dollar vilket är ungefär som boken ovan.

150 kr för denna också därmed.

 

Venom Artworks Collection, detta är en mindre bok med illustrationer. Väldigt fint skick är den i. Fina illustrationer också. Innehåller lite ecchi/fanservice, väldigt softcore dock. Finns att se bilder här: animeartbooks.net/artbook/175-venom-artworks-collection-matsuri/

50 kr.

 

Hinoto 2005-2006 +a illustrations (är det som står på boken men kan inte hitta den online). Också en mindre bok med illustrationer, i fint skick och med snygga illustrationer.

Laddar upp egna bilder då jag inte kunde hitta några online. i63.photobucket.com/albums/h127/jontiswe/IMAG0059.jpg samt s63.photobucket.com/albums/h127/jontiswe/?action=view&current=IMAG0060.jpg

50 kr.

 

_______________________________________________________________________

 

Anime DVDer:

Alla är i region Europa/Japan, så de går att köra på europeiska DVD-spelare.

 

Princess Mononoke (Mononoke Hime, Studio Ghibli)

Engelska (sub, dub), Japanska

120 kr

 

Gedo Senki (Tales from Earthsea/Legender från övärlden, Studio Ghibli)

Japanskt tal, textning på Svenska, danska, finska och norska

100 kr

 

Kikis Expressbud (Kiki's Delivery Service, Studio Ghibli)

Japanskt och svenskt tal, svenska subs

100 kr

 

The Sky Crawlers (Sukai Kurora) av Mamoru Oshii, regissören av Ghost in the Shell

Japanskt tal, svensk, dansk, finsk och norsk textning

En film med väldigt bra story i min mening, sevärd trots att den är två timmar lång.

140 kr

 

Mnemosyne 1, ENBART JAPANSKA, köpt på Book Off store i Kyoto, Japan i maj.

80 kr

 

________________________________________________________________________

 

Tidningar, magasin m.m.:

Allting är i fint skick så länge inget annat nämns.

 

Morning (モーニング) mangatidning, är från Japan dock inte köpt där.

Upplagan från 2010.01.22.

40 kr.

 

Level (svenska spelmagasinet):

Level 62 (juni 2011), innehåller bland annat en Zelda 25-år special på 32 sidor.

45 kr

Level 55 (skulle tro att det var november 2010, alt. december) innehåller bland annat reportage från Tokyo Game Show och en väldigt stor utläggning om den japanska spelindustrin. Finns lite om Love Plus dessutom.

45 kr

Level Retro Nintendo/NES, exklusiv samlarutgåva, 2009

För alla Nintendofans som vill gå nostalgi.

55 kr

 

________________________________________________________________________

Figurer:

 

Toradora! 1/6 Taiga Aisaka -the Last Episode- Complete Figure [Kotobukiya]

Kan hittas här där den också köptes ifrån: www.amiami.jp/shop/?set=english&vgForm=ProductInfo&sku=FIG-MOE-1982&template=default/product/e_display.html

Originalpris som står 5,430 yen vilket är cirka 431 kr. Förpackningen har tyvärr fått en liten repa på ovansidan men den går att tejpa igen lätt. Figuren i sig är i perfekt skick fortfarande och det är en väldigt fin figur.

300 kr

CLANNAD Kyou Fujibayashi 1/8 Scale pre-painted figure (Kotobukiya)

uselessthoughts.net/88.htm

Vet inte vad originalpriset är men den är köpt på ett konvent för 250 kr.

Säger ett lite lägre pris: 200 kr.

Figuren är i väldigt bra skick.

Shakugan no Shana, Shana Candy Bikini Version 1/8 scale pre-painted figure, Kotobukiya.

image1.play-asia.com/640/62/pa.109310.6.jpg

Köpte den härifrån forumet innan om jag inte minns helt fel. Säljer dock vidare nu. 150 kr.

________________________________________________________________________

Annat anime/manga merchandise:

 

Wallscrolls

50 kr per wallscroll.

Hatsune Miku s63.photobucket.com/albums/h127/jontiswe/?action=view&current=IMAG0061.jpg

Okänd karaktär, men väldigt fin (och ecchi) i63.photobucket.com/albums/h127/jontiswe/Meuwcon/IMAG0031.jpg

 

Oppai Breast Mouse pad (musmatta) med Mio Akiyama

Väldigt skön att använda om inte annat, det kan jag skriva under på.

i63.photobucket.com/albums/h127/jontiswe/Meuwcon/IMAG0019.jpg

100 kr

 

_______________________________________________________________________

 

Icke anime/manga/Japanrelaterat:

 

Här kommer lite som inte har att göra med anime/manga/Japan överhuvudtaget. Mest böcker:

 

Silmarillion, J.R.R. Tolkien, svenska. Ett måste för Sagan om Ringenfans där ute. Fick den här under min Sagan om Ringennördperiod vilket var för minst 6-7 år sen och har faktiskt fortfarande inte blivit av att jag har läst den..Det är föregångaren till de andra Sagan om Ringenböckerna, och beskriver hur världen skapades och den första åldern osv. Finns fina illustrationer, och en väldigt användbar ordlista i slutet av boken. Tyvärr så har omslagets rivits upp lite på baksidan, vilket dock är enkelt att fixa. Några sidor i ordlistedelen längst bak i boken har också tyvärr fått mindre repor på ovansidan. Resten av boken är dock i väldigt fint skick. mysite.verizon.net/aznirb/mtr/silm_illus.jpg Den här versionen är det, fast den som sagt är på SVENSKA och inte på engelska. www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0261103679

120 kr, har gjort avdrag på priset pga de små skador som finns.

 

Harry Potter 1-5 svenska

Harry Potter 6-7 engelska

100 kr styck per bok. Väldigt bra skick allihopa. 3 böcker, rabatt: 250 kr. 5 böcker: 430 kr. 7 böcker: 600 kr.

 

Lord of the Rings soundtrack, soundtracket till Sagan om Ringen filmerna (tre CDs)

Också från min Sagan om Ringennördperiod, skivorna är fortfarande i väldigt bra skick. Följer med lite bilder m.m. i också.

200 kr

 

_______________________________________________________________________

 

Har egentligen fler böcker och sådant uppe på vinden samt en del annat jag vill sälja men det får duga med det här än så länge. Uppdaterar tråden senare om det är något mer att lägga till samt självklart om någonting har blivit sålt. Först till kvarn gäller naturligtvis så länge ingen vill bjuda över priset. Som sagt, ni kan förhandla om priset, ni kan förhandla fram rabatter, priserna är inte spikade utan jag är väldigt flexibel. Satte bara ett ungefärpris men det allra viktigaste är att de blir sålda, och helst till åtminstone ett hyfsat bra pris då. Vill ni ha fler bilder osv så fråga om det också som sagt. Hoppas ni hittar någonting som tilltalar er. (;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...