Hoppa till innehåll
Anime.se

vad tecknas?


drend
 Share

Rekommenderade inlägg

Hade tänkt försöka avsluta en gammal, gammal skiss som det aldrig blev något av. Vill göra riktiga linjer och göra klart den för att sen färglägga x3

 

cbe7.png

 

Den här skissen råkar även vara baserad på en ännu äldre skiss, nämligen denna:

 

duht.png

 

Ugh, one does not simply bring up the past.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hoshi: och särskilt stor är chansen att en sådan som jag insisterar på att bilden färdigställs och postas här i all sin glans! SÖT(+a näsor)! spännande att se vad som hänt med ditt tecknande mellan den äldre och äldsta skissen tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ominako: var är al? : )

 

rainyday: ooohh spännande! nyfiken på vad bilden handlar om, särskilt spännande tycker jag att karaktären till höger är (ai? :3 )

Hade inte så mycket tanke faktiskt, slötecknade mest XD  Men hade varit kul att utveckla bilden och göra något riktigt av den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Detta ritar jag på just nu:
1477874_489049951213491_1799761366_n.jpg

 

Det är en ruta från andra delen i min manga Sword Princess Amaltea som kom ut på Kolik förlag i år, på svenska! Yaay, svensk manga!
Jag tuschar med stålstift, som tecknarna i Japan oftast gör, och har gjort en video med tips för den som känner för att prova på stålstift:


  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snok3n, snyggt, tycker det är kul att se hur mycket du förbättras hela tiden för varje bild =)

 

Natailia, önskar jag hade sett den där videon för 15 år sedan =)  Vet att jag hade en himla massa problem med hur jag skulle bläcka saker när jag var yngre, då hade jag några flytande bläckpennor som jag ritade över originalet, sedan suddade jag innan bläcket torkat etc. och det hände ett antal gånger =p  Kul att se hur jäkla säker du är på handen, själv skulle jag få ångest utan ctrl + z

 

Gammal bild jag hittade/hade glömt bort, när jag rensade upp lite i arkivmapparna:

 

http://rainydaysunshine.deviantart.com/art/Cup-Noodles-418999099

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket, drend och RainyDay!

Japp, jag håller med, det är lite krångligt med pennor i början, men efter lite träning (samt rätt material) så börjar man greppa vad som är så kul och bra med det.

Hehe, fast jo, jag känner det med, när man tecknar traditionellt efter att ha arbetat digitalt ett tag; när nått går snett sträcker man sig instinktivt efter ctrl+Z, händer mig ofta!!

 

Snygg bild, RainyDay! Är det illustrator?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inspirerande att se NataliaBatista, hade ju gärna jobbat med konst själv också men lär förbli en sidosyssla för mig. Jag har ingen kontinuitet i mitt ritande. 

 

RainyDay, hade ingen aning att du hade en cintiq! Är det värt det? Är sugen på deras nya tablets som är en korsning mellan pctablet och rittablet till sommaren då jag kanske ska till Usa. (Rejält billigare där)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer faktiskt inte ihåg om jag tecknade bilden i photoshop eller illustrator, troligen photoshop, fast kan ha gjort vissa delar i illustrator. Sen jag lärde mig bläcka i photoshop använder jag sällan illustrator utanför jobbet.

 

Om man tycker det är värt med en cintiq eller inte är väl något av en smaksak. Jag har ju använt intuosbräderna i åratal, så det tog ett tag att vänja sig med cintiqen. Det är ju fortfarande en skärm och ett datorprogram man ritar i, så det kommer ju vara någon millimeter från där pennan är och penseln i photoshop, sedan så är ju penseln oftast större än spetsen på pennan.

 

Men när man väl vant sig, så tycker iaf jag det var lätt värt den, om inte annat för att det blev roligare att bara sitta och slörita XD  Borde verkligen sätta mig och försöka rita något ordentligt snart XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Suttit och gått igenom lite överblivna skisser från förra året, samt skannat lite jättegamla bilder:

 

http://fav.me/d76whl3

 

http://fav.me/d76wkwi

 

Detta håller jag på och ritar just nu, blir små justeringar på den hela tiden, eftersom jag aldrig blir nöjd när jag spegelvänder den >_<  Men tror jag kan färglägga snart:

 

http://fav.me/d75m63s

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...