Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam Build Fighters


Daxter_SSJ4
 Share

Rekommenderade inlägg

1402d9307b5ed406209f369b4f6dbd4d13727426

Så, ni vet Gundam? Det finns de här leksakerna baserade på robotar ifrån Gundam som man bygger ihop och kallas Gunpla. Ni kanske känner igen dem från serier såsom Keroro Gunsou eller Otaku no Video, men här är de stjärnorna i sin egen show! Och det är en bra show!

Trailer:



Här är 40 anledningar till att ni borde se den!

yeOw7gA.jpg
1: Snygg Powered GM!

b0MtMfl.png
2: Snygg GM Custom!

Zzhej7x.png
3: De lyckades få in SEEDkänslan med den obariga animationen här.

gheTP1X.png
4: Stämmer överens med verkligheten. Alla har någon gång oroat sig över sina gunplas välstående.

K8XGCdz.png
5: Även här visar den upp sin realism. Även om jag själv aldrig somnat under ett bygge så har jag förlorat sömn många gånger för att jag märker en småsak efter en annan jag måste fixa, för annars kommer jag glömt det när jag vaknar.

eRtW3yM.png
6: Den där HG V-fenan. För er som inte byggt gunpla; HG är den billigaste av de vanliga sorterna och är lättast att bygga. V-fenan på HG-modeller har alltid knoppar i ändarna för att barn inte ska kunna göra sig illa på dem. De är också jobbiga att ta bort eftersom man måste fila eller sandpappra och jag ogillar både att fila och sandpappra.

ebHq6Gm.jpg
7: Sunrise hade ett toppmöte. Tydligen förstod inte alla tittare att de skulle köpa Aikatsus produkter, så det här blev resultatet.

2y7pIxO.jpg
8: Snygg mamma. Något som olyckligtvis har blivit mindre vanligt på senare tid.

DrqYJmo.jpg
9: Vacker regi. Låter oss veta att han är cool, för han har snott Quattros solglasögon.

fcBIWn3.png
10: Uppställning som propert visar hur tuff ZZ är och att folk inte bara behöver bry sig om Zeta.

w2XGAQu.jpg
11: TURN-X!

X2stdl1.png
12: Visar att Wing var så dålig att folk inte ens minns vad den titelbärande roboten heter.

OOYajSy.png
13: Visar att Zeonapologister och kompetitiva SSB-spelare alltid är prickar.

JbPtsx3.png
14: Obariunicorn!

usn7QN9.png
15: Roligt skämt då han försöker säga att en Gyan är bättre än något alls.

911OYKh.jpg
16: De gör det sorgligt genom att åväcka minnen om The Boss.

I8ixka6.jpg
17: Obariwing. Utan Obaris hemska 90-talskaraktärsdesigner.

6EaoXIA.jpg
18: L'action!

fbPiGuX.png
19: Ha, Wing förlorade. Han är ful, så rätt åt han. Han borde använt EW-redesignen som ser bättre ut på alla sätt.

XMELR6H.png
20: Re-GZ i Titansfärger! För er som inta vet, Titans uttalas som det skulle göras på svenska. Inte som tajtans.

82zsVUD.png
21: Messala!

cClLKlL.png
22: Rig-Shakkow!

siCmtj4.png
23: Den'an Zon! I! MOTORADS! Jag har alltid tyckt Den'an Zon ser ut som stadspolisen i Jin-Roh. Och jag har alltid tyckt stadspolisen ser ut som rymdnazisterna i Killzone.

fVRE4KG.png
24: Vacker regi! Visar både att är en baka gaijin och att Gunpla Battle är en stor grej! Precis som mötet med Katejina i slutet av Victory!

VZutQf1.jpg
25: Quattro! Och han är inte lika snygg längre D:

JfUT5Xc.png
26: Han som tar kort är rolig.

mRZ6NEF.png
27: Originella Gundams! Även om jag själv skulle baserat min på Double X.

DFFsf5m.png
28: RAMBAAAAAA RAAAAAAAALLLLLLLL!

WAe2fD6.jpg
29: Information om vem Ramba Ral är! Tycker pottfrissan borde veta, han har ju t.o.m. en zeonbricka :/

TXdbA8v.jpg
30: WOO MY DESTINYYYYYYYY

tzolwuh.jpg
31: Newtypes! Kan inte ha gundam utan newtypes av någon form.

oKSkeZn.jpg
32: Visar Kyoukai no Kanata att man inte behöver flashiga kameravinklar, bara god koegrafi...

m5z2ufW.png
33: och tuffa skuggor...

gWNF9Kj.jpg
34: och obarifinish...

g23E10P.png
35: och lite till Obari.

it7cnHL.jpg
36: Engrish!

3gTokdA.jpg
37: F91 och V2, mina två favoritgundam kommer äntligen släppas D;__;D

gdBvfKT.png
38: Kan knappt bärga mig för ep.7.

0y19Ftr.png
39: Söt flicka som ser ut som Parla.

8o3ZBwQ.jpg
40: Allt annat den här säsongen? Är inte de tjejserier?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...