Hoppa till innehåll

Vi har nu en wiki! Kolla tråden!

Inari

MONONOKE ( inte mononoke hime)

Rekommenderade inlägg

en liten varning det här är skräck 

mononoke.jpg

Har just kollat om den helt underbara animen Mononoke.

Mononoke ( inte att blanda ihop med Mononoke Hime) är en spin-off från animen Ayakashi: Samurai Horror Tales ( som jag också rekommenderar). Mononoke är en skräck anime som har blod i sig och mörka händelser så det är kanske inte en anime för alla. Mononoke kom ut år 2006 som anime.

I mononoke får vi följa en mystisk man som utger sig för att vare en enkel medicinförsäljare. Dock visar det sig att han är mycket mer än en vanlig försäljare.  De platser som han besöker lurar på någon mörk hemlighet och hemsöks av en mononoke ( spöke, monster, fantom, ande). 

Jag själv tycker att den är helt fantastisk både med den ovanliga teckningsstil och den fantastiska musiken. jag vet inte hur många gånger jag kollat om den men jag hittar alltid nya detaljer i bilderna eller hör nya toner i musiken som jag inte lagt märke till.

Enligt mig lyckas animen skapa en riktigt bra stämning. 

Ett plus i kanten är även att några av röstskådespelare är Takahiro SakuraHikaru Midorikawa.

• Uppröstad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Nice! har länge letat efter en ny skräckanime och trailern här verkar lovande =) Ska kolla in den typ direkt.

Stilen påminner mig starkt om gankutsuo-finns det nån koppling?

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu