Hoppa till innehåll
Anime.se

MONONOKE ( inte mononoke hime)


Inari
 Share

Rekommenderade inlägg

en liten varning det här är skräck 

 

mononoke.jpg
 

Har just kollat om den helt underbara animen Mononoke.

Mononoke ( inte att blanda ihop med Mononoke Hime) är en spin-off från animen Ayakashi: Samurai Horror Tales ( som jag också rekommenderar). Mononoke är en skräck anime som har blod i sig och mörka händelser så det är kanske inte en anime för alla. Mononoke kom ut år 2006 som anime.

 

I mononoke får vi följa en mystisk man som utger sig för att vare en enkel medicinförsäljare. Dock visar det sig att han är mycket mer än en vanlig försäljare.  De platser som han besöker lurar på någon mörk hemlighet och hemsöks av en mononoke ( spöke, monster, fantom, ande). 

 

 

Jag själv tycker att den är helt fantastisk både med den ovanliga teckningsstil och den fantastiska musiken. jag vet inte hur många gånger jag kollat om den men jag hittar alltid nya detaljer i bilderna eller hör nya toner i musiken som jag inte lagt märke till.

 Enligt mig lyckas animen skapa en riktigt bra stämning. 

Ett plus i kanten är även att några av röstskådespelare är Takahiro SakuraHikaru Midorikawa.

 

 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...