Hoppa till innehåll
Anime.se

Akira en storslagen historia.Och vilken är den bästa animen


tetsuo-shima
 Share

Rekommenderade inlägg

Akira,visst är det en storslagen historia av Katsuhiro Otomo.Det började med mangan 1982 och sen kom animen 1988 (i japan) 1989(i usa), och det var här som en av världens största serier hade skapats.På gatorna pratade alla om Akira, om kaneda(med sin skit coola motorcyckel :) ) och tetsuo(med sina krafter :blush: , två vänner i en av staden Neo Tokyos många motorcyckel gäng och som sen görs till bittra fiender i en kamp om överlevnad (!)

Själv så är jag rätt så ny i manga anime världen det hella började förra sommar (2003)då jag upptäckte manga anime.Själv så gillar jag Akira,Cowboy bebop,Neon Genesis Evangelion,Dragon ball,one piece,m.m.

 

Vilken är den bästa animen filmen och serien (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med. Akira såg jag oxå som barn och förstod typ 0. men sen köpte jag den på dvd nu för ett tag sen och jar sett den måånga gånger. Den är ett mästerverk helt enkelt ! Sen är den grymmt snyggt animerad för att vara från 88:a

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med. Akira såg jag oxå som barn och förstod typ 0. men sen köpte jag den på dvd nu för ett tag sen och jar sett den måånga gånger. Den är ett mästerverk helt enkelt ! Sen är den grymmt snyggt animerad för att vara från 88:a

 

 

 

 

 

Håller med om animeringen B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...