Hoppa till innehåll
Anime.se

Viewtiful Joe! Hur bra blir den?


ElgeN
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har nu sett första avsnittet av Viewtiful Joe, och jag måste säga att jag inte är imponerad.

För det första är dialogen rätt dåligt skriven, och röstskådespelarna gör inget direkt makalöst jobb.

Karaktären Joe visar sig vara en förvirrad person med "tunnelseénde", som är jättefarsinerad av hans idol: Captain Blue. Detta går ut över hans flickvän och han ter sig vara väldigt egoistisk... Jag skulle gärna kalla honom en tönt, och enligt mig verkar han vara en tämligen ointressant karaktär. Sylvia, Joes flickvän (Eller flickan han datar(?)) tycker tydligen väldigt mkt om Joe, eller kanske bara själva grejen att ha en pojkvän. Nyfiken osv, men hon är OTROLIGT jobbig att lyssna på.

Det mesta känns tämligen töntigt, och irriterande men jag måste dock ge ett plus för musiken, för outrot var riktigt bra. Introt var inte fyskam det heller.

 

Ja, eftersom jag inte har spelat spelet så vet jag dock inte hur mkt dem försöker efterlikna storyn och hur allt är uppbyggt där, men mina synpunkter på serien är helt och hållet som anime.

 

Jag hoppas verkligen för seriens bästa att den rycker upp sig, men å andra sidan så kanske detta bara inte var något för mig. Många uppskattar säkert detta, framför allt fansen av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kommer rycka upp sig, serien har ju knappt börjat.

 

Movie Land is a world where movie characters were real. There was en evil syndicate, Jado, they altered the movie contents at their own will, and they tried to rule the people in the real world by showing the modified movie to them.

 

One day, Joe went to the theater with his lover Silvia to watch a hero movie, Captain Blue. However, the movie ended with a tragedy no one expected. Captain Blue was helplessly beaten by the evil syndicate Jado. Then, the leader of Jado declared that they would conquer the real world, and they took Silvia into the screen.

 

To take her back, Joe turns into a super hero to battle against them. In the world of Movie Land, now begins the beautiful battle of Viewtiful Joe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog mig friheten att fixa ovanstående inlägg.

 

Det quote du tar upp är i stort sett hela första avsnittet, och jag måste ändå fråga: Vad är det som får dig att tro att den rycker upp sig?

Har du ens sett första avsnittet? Måste ju fråga eftersom du inte la upp dina egna åsikter...

 

Visst storyn låter väl hyffsad när den skrivs ner på det sättet, men utförandet av första avsnittet var riktigt kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...