Hoppa till innehåll
Anime.se

NEVADA


Miyuki
 Share

Rekommenderade inlägg

Har ni hört om flickan? Hon är ju relativt känd numera..

 

On Tuesday, 1 June 2004, an 11-year-old Japanese girl led 12-year-old Satomi Mitarai into an empty classroom. The girl slit Satomi's wrists with a box-cutter and slashed her throat open, then returned to her homeroom in bloodied clothes. Satomi died later that day.

 

The story, an unprecedented and grisly murder, was printed in newspapers around the world. However, nobody could have anticipated what happened next. On the Japanese side of the Internet, a class picture was discovered, and two of the girls stood out. On the far left, wearing glasses and a green sweatshirt, Satomi stood grinning, giving a victory sign to the camera. Right next to her,

with an inexplicable expression on her face, stood the killer Nevada.

 

 

http://img63.exs.cx/my.php?loc=img63&im ... sphoto.jpg

 

http://img87.exs.cx/my.php?loc=img87&im ... hanced.jpg

 

Satomi i grönt och Nevada brevid.

 

 

Behövs det tilläggas att Battle Royale är flickans favoritfilm? >.<

Antagligen därifrån hon fått "inspirationen".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tragiskt

 

Behövs det tilläggas att Battle Royale är flickans favoritfilm? >.<

Antagligen därifrån hon fått "inspirationen".

 

Men jag tror att folk som gör sådant är för störda för att film eller spel ska göra mycket skillnad, förutom att de kanske kopierar metoder.

Friska människor som ser en våldsam film går inte ut och gör samma sak, medan mördare genomfört sina brott långt innan vår tids popkultur fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tragiskt

 

Behövs det tilläggas att Battle Royale är flickans favoritfilm? >.<

Antagligen därifrån hon fått "inspirationen".

 

Men jag tror att folk som gör sådant är för störda för att film eller spel ska göra mycket skillnad, förutom att de kanske kopierar metoder.

Friska människor som ser en våldsam film går inte ut och gör samma sak, medan mördare genomfört sina brott långt innan vår tids popkultur fanns.

 

det är en ung flicka, de har lätt att ta åt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där är sjukt.. Äckligt och.. jag har inga ord..

Jag tycker dock att det nästan är sjukare att det verkar ha byggts upp någon fanbase runt den där tjejen, gulliga bakgrundsbilder i manga-stil osv. osv. Varför ha en mördare som bakgrundsbild? Jag fattar inte poängen.

 

Sedan så kvittar det väl lite om man är ung eller ej, en frisk person skulle fortfarande inte mörda någon bara för att han/hon sett någon göra det på film eller i någon annan sorts media.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom det är så pass ovanligt! Hon är 11 år, vet vart man snittar en tjej så att hon förblöder, bara promenerar tillbaka till sitt klassrum med blodiga kläder.

 

Innan jag hörde storyn hade jag en tecknad bild av NEVADA som bakrund, har den fortfarande.

Tycker det är fascinerande, såklart rätt sjukt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, sådant här händer tydligen, thats life....antar jag.

 

Tragiskt... oerhört sjukt, dock är det ju sådant här som bla publiceras i Anime/manga. Det är ju tydligen ett väldigt populärt ämne, Ta tex, Noir, en liten tjej i skoluniform som skjuter,styckar och slarvsyltar allt omkring sig, eller O-Ren i kill bill.

 

här är några länkar

 

Här är lite "fanbilder" :http://www.shrinemaiden.com/NEVADA_Artwork/

 

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Nevada-Tan

 

fansida: http://shii.org/nevada

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, ni får ursäkta mig om jag säger det här men...varför just det här mordet?

Jag menar ingen av er har änns nämt ett ord om mordet i linköping på den där grabben, men bara det har med japan att göra och att det finns anime bilder på det så är det plötsligt extra fruktansvärt....

 

Även om ni inte visste det så är vår värld fylld av sådant här, det har blivit naturligt att döda varandra.

Och sedan finns det ju folk som kollar på serier (som jag nämde i mitt förra medelande) och anser att det är underhållning, jag är tydligen en av dom.

 

Är det här mordet mer fruktansvärt än det som hände i linköping? :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, ni får ursäkta mig om jag säger det här men...varför just det här mordet?

Jag menar ingen av er har änns nämt ett ord om mordet i linköping på den där grabben, men bara det har med japan att göra och att det finns anime bilder på det så är det plötsligt extra fruktansvärt....

 

Även om ni inte visste det så är vår värld fylld av sådant här, det har blivit naturligt att döda varandra.

Och sedan finns det ju folk som kollar på serier (som jag nämde i mitt förra medelande) och anser att det är underhållning, jag är tydligen en av dom.

 

Är det här mordet mer fruktansvärt än det som hände i linköping? :|

 

Känner nog inte riktigt till mordet i Linköping, men var den en 11åring som dödade sin kompis i skolan med en brytkniv? Dont think so.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, ni får ursäkta mig om jag säger det här men...varför just det här mordet?

Jag menar ingen av er har änns nämt ett ord om mordet i linköping på den där grabben, men bara det har med japan att göra och att det finns anime bilder på det så är det plötsligt extra fruktansvärt....

 

Även om ni inte visste det så är vår värld fylld av sådant här, det har blivit naturligt att döda varandra.

Och sedan finns det ju folk som kollar på serier (som jag nämde i mitt förra medelande) och anser att det är underhållning, jag är tydligen en av dom.

 

Är det här mordet mer fruktansvärt än det som hände i linköping? :|

 

Känner nog inte riktigt till mordet i Linköping, men var den en 11åring som dödade sin kompis i skolan med en brytkniv? Dont think so.

 

 

haha men kära du, det var ju bara ett barn, hon bara lekte. :)

 

att ni blir så upprörda över sjuka saker som händer i ett annat land för flera(?) år sedan att du inte änns känner till alla fruktansvärda saker i ditt eget land...ujujuj.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhm.. Jag kanske missuppfattat här men, är det okej att göra en fansida för en mördare bara för att den var ung? ... Kvittar väl om mördaren var 11 eller 75, eller hur mordet begicks, fanhemsidor är ändå sjukt om sådana saker.

Ett mord är en hemsk sak som man inte direkt bör beundra..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhm.. Jag kanske missuppfattat här men, är det okej att göra en fansida för en mördare bara för att den var ung? ... Kvittar väl om mördaren var 11 eller 75, eller hur mordet begicks, fanhemsidor är ändå sjukt om sådana saker.

Ett mord är en hemsk sak som man inte direkt bör beundra..

 

allt är relativt, enligt lag så är det helt OK att ha en sådan sida, varför? jo det kränker ingen person i fråga. Det står heller inte på sidan att dom "supportar" mordet utan att dom bara vill ge det lite "uppmärksamhet".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mekurion, var inte riktigt så jag menade.. Det jag menade var att folk verkar tycka att det är okej just för att det var en 11-årig japansk skolflicka. Då blir det "sött" mitt i det sjuka.. Skulle jag starta en fanpage om någon störd seriemördare på 56 år skulle folk tycka att JAG var störd i huvudet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mekurion, var inte riktigt så jag menade.. Det jag menade var att folk verkar tycka att det är okej just för att det var en 11-årig japansk skolflicka. Då blir det "sött" mitt i det sjuka.. Skulle jag starta en fanpage om någon störd seriemördare på 56 år skulle folk tycka att JAG var störd i huvudet..

 

Det fötstår jag med, men vem bryr sig?

Det är ju lite granna som Tatoo(Stavning?), bara för dom är lesbiska och i yngre tonåren så vill man göra en anime om dom, det är sjuka saker som säljer.

 

Det finns säkert "fansidor" till Jack The RIpper också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...