Hoppa till innehåll
Anime.se

Angående Nejis märke (naruto)


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

kolla nejis märke i pannan.

 

http://myillusion.net/coppermine/displa ... m=23&pos=1

anime märket.

 

http://img3.exs.cx/img3/3549/naruto_ch1 ... ecial2.jpg

manga märket.

 

http://esperantonord.free.fr/cdrom/alle ... hitler.jpg

hitlers armbands märke.

 

ganska like eller va säger ni? varför har dom bytt märke i animen måntro?

 

EDIT: Hitta en länk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svastikan är från början en symbol för kraft eller styrka. Kishimoto(heter han så) ville antagligen dra referenser till detta och inte till nazismen.

 

Sen tyckte dom väl att det var för stötande när dom gjorde animen så dom gjorde om det. Bara mina spekulationer men jag försöker i alla fall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att det räcker med att jag bara citerar susning istället för att lägga in lite mer och sammanfatta det för att allt ska stå klart.

Svastika är på sanskrit ordet för den uråldriga religiösa symbol som på svenska är mer känd under namnet hakkors (se detta ord).

Svastiska betyder välfärd på sanskrit. Som en symbol står den för lycka och framgång. Symbolen användes flitigt i den antika världen bl.a. dök den upp på Mesopotamska mynt.

 

I antika tider använde japanska buddister en symbol kallat sauvastika som var likt svastikan förutom att sauvastika rörde sig i moturs. Sauvastikan brukar stå för natt och svastikan för dag. Det var svastikan som nazisterna perverterade. Med andra ord borde det vara helt oprovocerande att gå ut med sauvastikan tryckt på något klädesplagg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en annan grej,

sasuke har sharingan i båda ögonen, men

två prickar i ena ögat och bara en i prick i andra enligt mangan! men i animen

har han två i båda!

varför?

jag har ifs missat några episoder runt då han använder sina

sharingan för första gången i animen!

nån som kan förklara det?

 

ifs har itachi 3 i alla och kakashi 3 i sitt, kanske beror på hur mkt man bemästrat sin sharingan!

så det kanske är en dum fråga ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*SPOILER*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja, sasuke kommer också få 3 "saker" i ögat när han slåss mot naruto. i animen när dom nu jagar orochimarus män som har sasuke i den där "burken" så kommer alla slåss mot någon av dom. till slut är det sasuke och naruto kvar som slåss mot varandra. och då får sasuke 3 i sina ögon också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, men hur många har han första gången han använde dom i animen?

har för mig att han hadde två i vardera öga!

 

men i mangan då han först använder dom har han bara 2 prickar i ett av dom, och en prick i andra! det var mer det jag undrade över!

är det en miss eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...