Hoppa till innehåll
Anime.se

Space Adventure Cobra

Chiburi
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som vet vart man kan köpa hela utgåvan på svenska?

Jag såg några avsnitt som liten och har sen dess velat se resten.

Såna härliga barndomsminnen väcks till liv när jag tänker på det :)

Jag måste bara passa på att kommentera din goda smak. ;)

Cobra tokäger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Webhallen säljer enskilda DVD utgåvor med Cobra, men ingen samlings box. Väldigt billigt, 69 kr per DVD.

Vilket jag har i min besittning ;)

Ett varningens ord bara: dvd:erna är gjorda ifrån kassettband, så kvaliteten kan variera mellan avsnitt.

Annars måste tilläggas att Cobra är en av animevärldens coolaste karaktärer med sin cigarr som fungerar som en schweizisk armékniv gör i princip, hans fräcka kommentarer och Tomas Bolme (mer behöver inte sägas)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, Bolme ger Cobra en helrätt personlighet-

För de som inte visste det finns Cobra även utgiven i Frankrike och Japan. Problemet med de utgåvorna är att, ja, de är på franska och japanska. Och faktiskt, den svenska dubben _är_ minst lika bra, om inte bättre, än den japanska orginaldubben.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, Bolme ger Cobra en helrätt personlighet-

För de som inte visste det finns Cobra även utgiven i Frankrike och Japan. Problemet med de utgåvorna är att, ja, de är på franska och japanska. Och faktiskt, den svenska dubben _är_ minst lika bra, om inte bättre, än den japanska orginaldubben.

Svensk dubb eller ingen dubb ;)

Tomas Bolme är klockren som Cobra, Rymdpiraten. Synd bara att det inte dubbades fler avsnitt.

Om det är någon som vet vart man kan få tag på resterande Cobra-serien (Jap med sub) skicka gärna ett pm :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svensk dubb eller ingen dubb ;)

Du, jag kunde inte sagt det bättre själv.

Om det är någon som vet vart man kan få tag på resterande Cobra-serien (Jap med sub) skicka gärna ett pm :)

De enda alternativen är väl att köpa japanska DVDer och låna skript från de som amatöröversätter och dajväksar dem. (Eller ladda ner dajväksarna, fast det är ju dumt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter