Hoppa till innehåll
Anime.se

Macintosh??


zindu
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som äger en Mac där ute? Jag ska köpa en ny laptop.. och jag funderar på en macintosh, men jag skulle gärna vilja höra vad ni, som äger en, tycker om dem?

 

Och anledningen till att jag funderar på att byta är för att Windows kommer nog få mig inlåst på ett mentalsjukhus en dag! Hehe, jk.. men det strular alltid :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoho, du är inne på rätt väg käre vän ^^,

 

Jag själv skaffade mac för drygt fyra år sen, och skall skaffa min tredje i år. Om man inte är så väldigt mycket för spel så är det inte mycket att tveka över att byta tycker jag, och det kommer faktiskt en del stora speltitlar till Mac ändå (bla de flesta från Blizzard).

Mac Os X är helt befriat ifrån virus, nej, det finns faktiskt inte ett enda. Detta är ett ganska stort argument tycker jag personligen, jag har inte behövt lägga en enda minut på att tänka på virus under fyra års tid. Yay!

Sen är systemet allmänt stabilt jämfört med windows, och har en mängd trevliga funktioner som det inte går att hitta i windows alls.

På programfronten skall man inte oroa sig så mycket, om det är något viktigt program till windows som du behöver så finns det nästan alltid en motsvarighet till mac som gör samma sak.

Sen om man arbetar inom media, eller är intresserad av det, är mac det självklara alternativet (om man inte arbetar väldigt mycket med flash, för det är ganska segt på mac). Apple inriktar sig mycket på mediabranshen, både hur operativsystem fungerar och andra hårdvarulösningar.

Mac Os X utvecklas snabbt också (jämfort med windows). Det kommer en stor uppgradering drygt varje år, och massor med mindre uppdateringar under tiden (kom en på 30 mb för någon vecka sen).

 

Personligen rekommenderar jag alltså mac ifall man är villig att lägga ut lite mer pengar på sin burk. Sen är deras laptops en av de bättre produkterna också.

Nästa tisdag (den 11:e alltså) håller Steve Jobs (Apples VD) en Keynote och presenterar nya produkter, så du är ute i rätt tid. Det ryktas bl.a om en ny billig mac (start på runt 4000) för oss studenter som inte har så stora plånböcker. Den är knappast bärbar, men ändå ^^. Powerbooken förväntas också att få en snabbare processor, men hur sant allt är är ju svårt att säga. Vi får se på tisdag helt enkelt.

 

Om du vill veta mera så kan man alltid kika in på macnytt.se eller apple.com ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som äger en Mac där ute? Jag ska köpa en ny laptop.. och jag funderar på en macintosh, men jag skulle gärna vilja höra vad ni, som äger en, tycker om dem?

 

Och anledningen till att jag funderar på att byta är för att Windows kommer nog få mig inlåst på ett mentalsjukhus en dag! Hehe, jk.. men det strular alltid :]

 

Notera, det finns andra operativsystem till pc än just Windows. Linux har massvis av olika trevliga distar att erbjuda dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det klart att det finns andra operativsystem.. men av någon okänd anledning har jag bara blivit intresserad av Mac. Jag är konstig, jag kan vakna en dag och bara vara intresserad av något.. utan att veta varför lol.

 

"Nästa tisdag (den 11:e alltså) håller Steve Jobs (Apples VD) en Keynote och presenterar nya produkter, så du är ute i rätt tid. "

Toppen! Men, vart kommer de vara?

 

Den jag har kikat på är en som heter "combo" tror jag det var.. en väldigt liten en, japp så är det storleken spelar roll i det här fallet =)

Den kostar rätt mycket, runt 14 men jag är villig att lägga ut det. Jag tycker det är värt det, hehe och så har jag sparat ett tag också ;)

 

Tack för länken jag ska kolla in den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det klart att det finns andra operativsystem.. men av någon okänd anledning har jag bara blivit intresserad av Mac. Jag är konstig, jag kan vakna en dag och bara vara intresserad av något.. utan att veta varför lol.

 

Tack för länken jag ska kolla in den nu.

Jag säger bara en sak, var glad för att det var en Mac du plötsligt var intresserad av och inte någon av samma kön. Et ombyte av sexuellt intresse är rätt så obehagligt. Som att hela sitt liv vara homo och sedan bli varse att ditt intresse av partnens kön drastiskt ändrats...

 

Hehe, jaja, är du rik så köp en Mac. Det är mitt ord till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det klart att det finns andra operativsystem.. men av någon okänd anledning har jag bara blivit intresserad av Mac. Jag är konstig, jag kan vakna en dag och bara vara intresserad av något.. utan att veta varför lol.

 

Tack för länken jag ska kolla in den nu.

Jag säger bara en sak, var glad för att det var en Mac du plötsligt var intresserad av och inte någon av samma kön. Et ombyte av sexuellt intresse är rätt så obehagligt. Som att hela sitt liv vara homo och sedan bli varse att ditt intresse av partnens kön drastiskt ändrats...

 

Hehe, jaja, är du rik så köp en Mac. Det är mitt ord till dig.

 

Ehhh.. okey.

Jo, jag brukar få såna där ryck ibland och typ bli intresserad av något.. film, musik, språk, kan vara vadsomhelst. Men, inget riktigt så drastiskt som att vakna och vara intresserad av mitt eget kön, det vore nog komplicerat.

 

Jag rik? Lol.. jag brukar alltid säga att pengar hatar mig, därför jag nästan alltid är pank hehe.. Men, det lilla jag lyckats jobba ihop har jag hållt i hårt just för det här ändamålet.

 

Den som spar hon har =)

Hehe, dåligt jag vet.. det för mina tankar till den där serien - Spara och Slösa - som fanns i en tidning vi fick i skolan. Lyckoslanten, var det så den hette?

 

Förresten Herid.. får du också såna där ryck och bara får för dig att du ska ha en grej, eller blir intresserad av något?

 

Aja, som sagt tur att det var en Mac Lol

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästa tisdag (den 11:e alltså) håller Steve Jobs (Apples VD) en Keynote och presenterar nya produkter, så du är ute i rätt tid.

Toppen! Men, vart kommer de vara?

Det kommer vara borta i amerika, så du har nog ingen chans att se det live ;) men håll dig uppdaterad på macnytt.se, då det förhoppningsvis kommer sändas live och det är där du hittar länken till sidan.

 

Den jag har kikat på är en som heter "combo" tror jag det var.. en väldigt liten en, japp så är det storleken spelar roll i det här fallet =)

Jag förmodar att du menar Powerbook 12" i så fall. Combo är en modell av powerbooken och står för att du kan läsa och bränna vanliga cd-skivor, men bara läsa dvd. Om du köper en så kallad Superdrive istället får du dvd-brännare också.

Powerbook 12" är så extremt gullig ^^ när jag såg den för första gången var den mycket mindre än jag hade föreställt mig. Jag börjar dregla bara jag tänker på den. Bra val! xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det klart att det finns andra operativsystem.. men av någon okänd anledning har jag bara blivit intresserad av Mac. Jag är konstig, jag kan vakna en dag och bara vara intresserad av något.. utan att veta varför lol.

 

Tack för länken jag ska kolla in den nu.

Jag säger bara en sak, var glad för att det var en Mac du plötsligt var intresserad av och inte någon av samma kön. Et ombyte av sexuellt intresse är rätt så obehagligt. Som att hela sitt liv vara homo och sedan bli varse att ditt intresse av partnens kön drastiskt ändrats...

 

Hehe, jaja, är du rik så köp en Mac. Det är mitt ord till dig.

 

Ehhh.. okey.

Jo, jag brukar få såna där ryck ibland och typ bli intresserad av något.. film, musik, språk, kan vara vadsomhelst. Men, inget riktigt så drastiskt som att vakna och vara intresserad av mitt eget kön, det vore nog komplicerat.

 

Jag rik? Lol.. jag brukar alltid säga att pengar hatar mig, därför jag nästan alltid är pank hehe.. Men, det lilla jag lyckats jobba ihop har jag hållt i hårt just för det här ändamålet.

 

Den som spar hon har =)

Hehe, dåligt jag vet.. det för mina tankar till den där serien - Spara och Slösa - som fanns i en tidning vi fick i skolan. Lyckoslanten, var det så den hette?

 

Förresten Herid.. får du också såna där ryck och bara får för dig att du ska ha en grej, eller blir intresserad av något?

 

Aja, som sagt tur att det var en Mac Lol

 

Det har skett, men då är det oftast inte så drastiska saker som att byta märke på datorn. Det kan vara allt från att rensa ett forum till att börja skriva noveller eller kanske städa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den jag har kikat på är en som heter "combo" tror jag det var.. en väldigt liten en, japp så är det storleken spelar roll i det här fallet =)

Jag förmodar att du menar Powerbook 12" i så fall. Combo är en modell av powerbooken och står för att du kan läsa och bränna vanliga cd-skivor, men bara läsa dvd. Om du köper en så kallad Superdrive istället får du dvd-brännare också.

Powerbook 12" är så extremt gullig ^^ när jag såg den första gången var den mycket mindre än jag hade föreställt mig. Jag börjar dregla bara kag tänker på den. Bra val! xD

 

Hehe, jo jag vet vad du menar.. samma här..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...