Hoppa till innehåll
Anime.se

Lite "cyber" stilen...


Featurette
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag gör en vild gissning på att det är ungefär stilen gothic lolita du är ute efter, eller i alla fall något snarlikt.

De flesta internetaffärer jag känner till där man kan köpa sådana kläder ifrån är japanska, men de shippar till hela världen, iaf de flesta jag varit inne på.

Har dock aldrig provat själv då det kostar.. ganska mycket..

 

Finns en hemsida som listar diverse butiker, och länken är: http://www.avantgauche.co.uk/links/foreign.html

 

Annars är det bara att leta runt på Ebay om man känner för det, har även sett liknande kläder säljas på tradera.com..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Miyuki, nej det är det inte, inte den vanliga gothic lolita-stilen. Men det finns punkvarianter osv. av den som är lite cyberaktiga. Plus att hon i sitt inlägg skrev att hon ville ha kläder i stilen Emily Temple Cute, och så vitt jag vet är det ett gothic lolita-märke, kan iofs ha fel.. Men jag har sett massvis med väskor och dylikt med just det märkesnamnet på i mina Gothic & Lolita Bibles, så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt förslag: Googla runt lite tills du hittar bilder som ser ut som det du vill ha, och försökt undersöka vad olika termer betyder.

Gå sen med på helgon.net. Beskriv i grova drag dina önskemål, och fråga om nån kan sy en dräkt och vad de uppskattar priset till. Det finns säkert någon som kan tänka sig att sy en cyber-manga dräkt för att tjäna extra

 

Cyber och gothic lolita är inte samma sak, så det är bra om du kan reda ut termerna först, lättare att hitta saker om man ställer rätt frågor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Ska inte sånt:

färgglada kläder, typ kort kjol balla väskor och koftor

bli mode nu? Säger iaf min fjortis-syrra ;)

 

För high-tech, tigg uttjänta datordelar av dina kompisar, och tråckla/klistra/nita fast på en väska, förslagsvis köpt på second-hand, så gör det inte så mycket om första försöket blir mindre lyckat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får det inte riktigt heller att gå ihop. Du nämner märken som inte alls har med cyber att göra och inte heller är de särskilt abstrakta?

 

Om det är just cyber du är ute efter så kan jag ju säga att det mesta ligger i vilket material och vilka skärningar plaggen har. Plast, gummi, lack, starka färger, någonting som ser ut som att man klivit ut ur ett mindre rymdskepp. Eller större för den delen om du vill.

 

Tips på länkar till cyberinspirerade klädmärken:

www.cyberdog.net

www.plastikwrap.com

www.batteryorganic.com

www.cybertartclothing.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...