Hoppa till innehåll
Anime.se

shonen-ai (pojkkärlek)


Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

Även jag gillar shonen ai väldigt mycket. En shonen ai jag skulle rekommendera är Kaze To Ki No Uta: Sei Ni Naru Ka Na (Song of Wind and Trees).

Är en film om ett pojkinternat där det kommer en ny pojke. Han får bo i samma rum som en pojke som mår rätt dåligt och har behov av att hävda sig. Men han gör det på ett annorlunda sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FAKE är en rolig shounen-ai komedi om två poliser i New York, det finns manga på engelska och ett direkt-på-video anime avsnitt. Animen kan vara lite knepig att följa om man inte läst iaf första manga.

 

Zetsuai 1989 och Zetsuai Bronze är också väldigt fina. Finns både manga och anime, inget släppt på engelska vad jag vet dock (men mangan finns på franska, tyska o förmodligen andra europeiska språk)

Lite mer angstig, dramatisk och sorglig, väldigt fin och romantisk.

 

Och sen Kizuna som precis börjat komma ut på engelska. Den är grövre än Gravitation dock, tror de satt 16-års rekomendation på den.

Den handlar om Enjoji och Ranmaru som går på universitetet och bor ihop. Och Enjojis irriterande halvbror och lite yakuza och svärdsfighting och komedi-romantik blandat...

 

Yami no Matsuei är också en väldigt bra och rolig serie om shinigami som är dödens byråkrater och hämtar själar som inte dyker upp ordentligt till nästa värld. Den är inte direkt shounen-ai, men det finns många suggestiva scener och söta pojkar. Och huvudpersonen är helmysig. Där ska väl både anime och manga finnas på engelska, under namnet Descendants of Darkness

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först vill jag säga att de finns ingen genre som heter Shounen ai.

Yaoi är de rätta.

 

Å här är några tips:

 

FAKE

Ghost eller Eerie Queerie om du så vill.

Kizuna

Passion

Selfish Love

Skyscrapers of OZ

Golden Cain

Onley the ringfinger knows

Desire

Yami no Matsuei

(vet dock inte vad av dessa som finns som anime)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först vill jag säga att de finns ingen genre som heter Shounen ai.

Yaoi är de rätta.

 

Nja. Det där med genrenamn är ju lite luddigt, särskilt som man i väst använder yaoi som ett mycket vidare begräpp än man gör/gjorde i Japan.

 

Basically, shounen ai = pojkkärlek (kram, puss, gullgull. Ex. Gravitation) medan yaoi = killporr (sexscener, ibland våldtäkt, fetish mm. Ex Boku no Sexual Harrasment)

 

Men, särskilt när det gäller fandomen, kallar folk saker lite vad de vill. Om man däremot vill ha Gravitation-lik anime tycker jag inte man bör börja med att leta efter saker som kallas yaoi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...