Hoppa till innehåll
Anime.se

Harvest moon (RPG)


GinGirl
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja, jag tänkte göra ett Harvest moon RPG. Ingen får börja innan jag säger till. Man får vara karaktärer ifrån Harvest moon a wonderful life, som är till gamecube. Och karaktärer ifrån Harvest moon friends of mineral town. Man kan också vara bonde. Men det kan bara vara fyra bondar. Ni ska beskriva karaktären så här.

 

Namn:

Ålder:

Yrke:

Personlighet:

Bakgrund:

Utseende: (gärna en bild, om du hittar!)

 

Men det är BARA dom som är bondar som kan hitta på namn till sina karaktärer (som i spelen) Dom andra karaktärerna har redan namn, ålder får man nog gissa sig till XD.Yrke vet man ju, om man har spelat spelen. Bakgrund får man nog hitta på själv ;) Googla på Harvest Moon, så hittar du säkert någon bild. Själv är jag borgmästaren Thomas(som är med i Harvest Moon, friends of Mineral town) och en tjej som heter Celia(är med i Harvest Moon a wonderful life) Här är en bild på henne. Det är hon i mitten.

screen19.jpg

Och här är Thomas, det är han med en hatt.

harvest_moon_2_friends_mineral_town_s4_gba.jpg

Här är en karta över staden, fast det finns mer än en bondgård.

map.gif

1: "Bondgårdar"

2:Mothers hill

3:En grotta bakom den varma källan, där kan du gräva upp diamanter, et.c

4:Grotta, den här grottan kan du bara nå på vintern då isen har frusit.

5:Varm källa

6:Skogshuggarens hus

7:Här köper du höns

8:Här köper du får och kor.

9:Här köper du verktyg och uppgraderar dom.

10:En tom plätt av gräs. Du kan köpa den av Thomas.

11: Här samlas hela staden för fester.

12:Stranden

13:Ett hus, som någon bor i..(kommer inte ihåg vad han hetteXD)

14:Här kan du köpa mat, på sommaren.

15:Här görs vindruvesaft och vin, som du kan köpa.

16:Ett hotel som du kan köpa mat i.

17:Bibliotek.

18:Hus

19: Här bor borgmästaren, Thomas.

20:Affär, köp mat, frön, och rygsäckar här.

21:Sjukhus

22:Kyrkan, här kan du gifta dig

23:Här bor nissarna som kan hjälpa dig med ditt arbete, om du är snäll emot dom.

 

 

Man får bara styra sin egna karaktär. Och, ja, man kan gifta sig... Mer information kommer nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

I'm In!

 

Namn:Haku Hokagisama

Ålder: 33 år

Yrke: Bonde, vallar får på olika ställen i skogen och lever på det jag hittar.

Bakrund: Föräldrar Kityo (mor) och Haysato (far) dog båda under en omfattande brand på våran gamla okända farm.

Tro: 100% oreligös

Karaktärstyp: Tystlåten och sedd som allmänt konstig. Är känd för att veta allt om alla och har massvis med gamla kartor som han för en inte allt för billig penning auktionerer ut på dåtidens tradera. Håller sig mest för sig själv och är kort och gott väldigt asocial.

 

Djur: 2 kor, 4 getter, 1 häst (Nyteo) och en stor lurvig hund ( Kotyani)

 

Det här ska bli kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Off we go

 

Det är en ovanligt stillsam dag då Haku(Jag) är ute ochrider längs skogsbrynet. Solen skiner och på avstånd hör man havets brusande. Bort mot horisonten ser jag en silluett av en människa, troligen en man. Jag manar på hästen och far i rask galopp mot siluetten. Väl framme förhör jag mannen om ditten och datten. Han säger sig heta Hatze och han är bara här tillfälligt. Han frågar om jag känner till något om Kitako, den ertappade mördaren som härjade här för ett tag sedan. Troligen har denna Hatze en och annan oplockad gås med Kitako. Jag säger att jag vet en del och frågar om Hatze vill förhandla över en kopp te.

 

To Be Continued!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

And Me!

 

 

Namn: Yukon Konji

 

Ålder: 27

 

Yrke: Bonde, föder upp svarta får som sedan Haku Hokagisama vallar runt.

 

Personlighet: Inte speciellt snäll kille. Får RIKTIGA raseriutbrott ibland.

 

Bakgrund: Föddes på Bondgården där han nu bor. Har jobbat som Präst i ett antal veckor, men slutade p.g.a raseriutbrott. Mamman och Pappan var framgångsrika i att föda upp svarta-får. Dom är nu döda. Matförgiftining.

 

Utseende: Spinkig liten kille med stora öron. Bär ofta hängslebyxor och en stråhatt. Hårigt bröst.

 

 

Jag gjorde en snabb kladd i PAINT.

bonne.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kakashi-sensei: Va? Är det du som leder nu? =O Jaja, får gå för den här gången ;) Jag är ju så snäll! :D

 

 

 

Thomas var ute och vandrade, han stannade sedan vid bondgårdarna som låg ganska nära varandra.

-Suck... Dom har stått tomma i fem år.

Den lilla borgmästaren stod och blickade ut över dom stora fälten som låg ödsliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Continue

 

Hemma hos Haku bjuds Hazte på te. Han frågar om det är mina får som ränner runt och bräker runt husknutarna

- Ja... en god vän till mig föder upp fåren och min uppgift är att valla dom.

- Okej

Det förhandlas en del och snart är teét slut. Haku envisas med att få mer än 30 guldmynt för en karta över byn och lite information medans Hazte tycker 20 guldmynt låter rimligt. 25 guldmynt - affären avslutas. Det har redan börjat skymma och Hazte ger sig av. Haku ger mat till sina djur innan han kokar ris och blnstuvning till sig själv. Han måste lägga sig tidigt idag, imorgon skall han vandra ner till huvudbyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
off-topic: såg när min brorsa körde det här spelet för nått år sedan, och herregud va tråkigt det är, samma sak hela tiden -.- .

 

<off> *Host host* Men nu är det såhär att det här RPG:et inte ska vara exakt som spelet ;) Döööh...<off>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...