Hoppa till innehåll
Anime.se

[56k-varning] 13 bilder. Ett tag sedan man postade något. :/


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjosan folket.

 

Nu har man struntat i att posta några bilder här på ett tag, men nu är jag i alla fall här med lite skisser så, håll till godo;

 

Photoshop

 

Vad säger ni om första försöket på eld i photoshop? 3 timmar med en massa lekande med color adjustments och annat smått och gott. Kan ju vara värt att nämna att det här är runt mitt 3-5e försök på att göra något annat än att 'rita' i photoshop. ;)

Photoshop_Practice_by_Pultron.jpg

 

Den här gjordes för DSG (Daily Sketch Group) på CgTalk. Topic var 'Red'. Jag vet, blodet blev helt väldigt underligt. Men men, tog en timme att göra.

Red.jpg

 

Andra 'Daily Sketch Group'-bilder

 

First Date | 45~ min

first.jpg

 

Fundamentals 'Haunted House' & 'Colors' (2 point perspective| Black and Blue) | 1 timme

fundamentals1_2.jpg

 

Fundamentals 'Not only is she naked...' (Anatomy) | Tid står på bilden

naked.jpg

 

First Kiss | 20 min

firstkiss.jpg

 

Concepts

 

På skolan håller vi på att göra ett spel som vi skall ställa upp med i SGA. Jag sköter alla concepts på karaktärerna som en annan har skrivit infon om. Vårt lag och lite info hittar ni HÄR.

 

Jag skriver bara namnen på karaktärerna, kan inte avslöja allt för mycket. ;)

 

Egil

egil.jpg

 

Grisvåld (Gissa vart namnet är inspirerat ifrån? :rolleyes:)

grisvld.jpg

 

Idun

idun.jpg

 

Ragnar

ragnar.jpg

 

Thorvald

thorvald.jpg

 

Världen

Island.jpg

 

Övriga Skisser

 

En liten bild jag gjorde åt en på Gaiaonline. Inget speciellt. :)

Yuzi_K.jpg

 

---------------------------

 

 

Så, då tror jag att jag fick med allt.

 

Med tanke på spelkoncepten och att jag lagt upp dem; Visst, jag vet ju inte om det kan få oss diskvalificerade, men jag hatar spelidén och handlingen så mycket att jag kan spy. Så, varför bry sig? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack tack.

 

Mustela - Jag arbetar inte som koncepttecknare. Det är via skolan så det är inte alltför speciellt.

 

hehe, jag menade inte "arbeta" som i att "jobba" eller "vara anställd".

 

Okej, är det kul att göra conceptbilder till ett spel. Det antar jag att det är för annars hade du nog inte gjort det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mustela - Nja, det är inte roligt när du arbetar med helt fel grupp. Nästa år, då gäller det. Då kommer det att bli roligt. Då är vi bara 3-4 personer och det är de som jag vill jobba med. Dessutom är det min egen handling som spelet baseras på. Då blir det roligt som koncept-nisse.

 

Jag var den enda som kunde agera concept-nisse i vår grupp. <.<;

 

sepeMulle - Hmm, nu skall vi se..... Först gjorde jag en vit prick på en svart bakgrund > körde colorize > använde smudge tool. Sedan kommer jag inte ihåg så mycket mer. Men det blev en massa mixar med noise, liquify o.s.v. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...