Hoppa till innehåll
Anime.se

AZHARA fanart


zaffe
 Share

Rekommenderade inlägg

jag igår hade jag inget bättre för mig att teckna så kom jag och tänka

på hellis Azhara rpg o tänkte, längesedan man ritade mechas

så det blev så. Eftersom rpg't inte startat änn så var det en väldigt vag

beskrivning på hur dessa mechas ser ut, ingen alls igentligen bara att det var nån typ av mecha så jag designade dom som jag TYCKER att dom borde se ut >)

 

jag har tagit mig friheten att visa steg för steg hur jag gjorde den här gången också

 

först så tecknade jag upp en skiss i mitt ritblock, det brukar jämt vara

någon som frågar om jag tecknar med färgpennor lr om jag fixar det i datan, jag brukar använda vanlig blyerts så ändrar jag färgerna i datan

men den här gången tecknade jag faktiskt med rosa >)

Azhara pink

 

efter att jag var klar med skissen så scannade jag in den i datorn och

importerade in den till Open Canvas och skapade ett nytt lager ovanför

skissen och valde svart färg och tecknade raka och rena linjer med min wacom (ritplatta)

Azhara pinkblack

 

När det var klart så är det bara att fixa så att skisslagret blir osynligt och man har bara kvar den rena outlinen

Azhara lineart

 

efter det så tyckte jag att den såg alldeles för vit ut så jag tog mig tid och

importerade outlinen till photoshop och gorde en snabb fyllning, första gången jag gjort på detta vis tyckte att det blev relativt bra för den lilla tid jag lade ner.

Det är dock inte det färdiga resultatet, har jag tid nån dag skall jag

göra en riktig cg på den, jag ville bara ha något med fyllining att visa nu!

Azhara

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ooo man dreglar ju som sjutton över dem dära !

Rigtigt snyggt ^-^ Väldigt genomarbetad det är nog det som är det som får mig tycka den ser så otroligt snygg ut. Även om jag föredrar Cocpit toppar framför såna här "Cycloper"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AHA! Du tecknar med färgpennor! Jag visste det! :D

 

Robotarna påminner lite om Probotectorrobotarna(som för övrigt är mycket tuffare än Contrasnubbarna) vilket bara är ett plus, och det är verkligen snyggt med rena linjer.

 

Bra jobbat hittils ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det var först på linearten och den färdiga bilden som jag såg exakt hur det skulle vara, det såg lite för rörigt ut på de första. Men i övrigt så är de riktigt snygga! Mecha's är något jag inte försöker mig på, just för att jag inte orkar, alldelles för mycket detaljer att hålla reda på. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...