Hoppa till innehåll
Anime.se

SUIKODEN


Majin_Vegeta
 Share

Rekommenderade inlägg

är nog ett av dom bästa rpg spelen...

 

men vilket spel i serien är bäst? 1an, 2an, 3an eller 4an??? hmm...

 

2an är nog min favorit kan spela det hur mycket som helst. Det är ett spel man kan spela om och om igen... 1an är också ganska ok... 3an... kunde ha varit bättre. hoppas 4an är bättre än 3an iaf.

 

Jag har suikoden 1,2 och 3 ska köpa 4an sen. ska bli spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Smaken är olika. Jag tycker 3:an är överlägset bäst. Har redan spelat 4:an (inte hela dock). Jag körde den japanska versionen så jag vet inte hur mycket de har ändrat till den engelska men jag måste säga att det var en besvikelse. Stridssystemet är iofs förbättrat sedan trean (gillade inte att man var tvungen att slåss i par) men då har de istället ökat på striderna så mycket att det blir segt. Spelet lider också av taskig kontroll när man ska åka skepp (4:an utspelar sig i en övärld) vilket gör det extra frustrerande när man får slåss så ofta samtidigt. Finns det något värre än när man kämpar med taskig kontroll för att försöka ta sig någonstans och man blir attackerad innan man hunnit ta sig en meter sedan man slogs förra gången? Vidare så är huvudkaraktären stum, vilket inte jag gillar men det är väl en smaksak (undantaget är Chrono Cross där spelet var så bra i övrigt att jag inte brydde mig). Även om storyn inte är dålig så är den inte alls lika bra som 3:ans, enligt mitt tycke då naturligtvis. =)

Trots allt detta så kan jag inte säga att det är ett dåligt spel. Men ett klart nerköp från 3:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...