Hoppa till innehåll
Anime.se

Kaori Yuki


My
 Share

Rekommenderade inlägg

Angel Sanctuary, Hakushaku Cain, Ludwig Kakumei, Boys Next Door, Kain mm samt nu den senaste, Fairy Cube. Är det någon som följer denna fantastiska serieskapare? Skulle gärna vilja diskutera lite grann.

 

Vi kan väl börja med Angel Sanctuary (Tenshi Kinryouki) t.ex. Det är synd att den är så svår att komma in i för läsarna i början men jag hoppas att folk inte ger upp för den blir så himla bra längre fram så man vet inte vart man ska ta vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Ahh Kaori Yuki... Säger du att angel sanctuary är svår att komma in i? Då kanske jag borde göra ett försök till, för det är precis vad jag har haft svårt med. Jag tycker om hennes mörka stil, men jag tycks ha haft svårt för hennes historier. Jag så Angel Sanctuare OAVn men nu inser jag att den knappast kan ha berättat hela historian eftersom mangan är på 20 volymer (?).

Count Cain har jag också provat på, men även där har jag haft lite svårt för att fastna. Är det samma sak här att det tar ett tag att komma in i historian eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Count Cain har ärligt talat inte mycket till story, det är mest enstaka episoder med lite karaktärsutveckling som binder samman alltihop. Ge den ett försök efter Angel Sanctuary, då kan du uppskatta hur mycket hennes tecknarstil har utvecklats också ^^ Men, who am I to speak, jag har 5 volymer Count Cain stående i hyllan och jag ångrar det definitivt inte. Finns någonting som lockar en vidare

 

Angel Sanctuary tyckte jag var jobbig i början för att jag hade svårt att skilja på alla hennes vackra androgyna skapelser - och de är många som ska introduceras de första volymerna.

Sen att jag läste den på tyska när jag inte alls var bra på språket komplicerade bara allting mer...

 

Jag tycker Angel Sanctuary verkligen lyfter när de avslutar jorden delen och fortsätter genom himmel och helvete. Där avtar också den strida strömmen av viktiga huvud- och bipersoner att hålla reda på, sen kommer bara någon lite då och då. Och så har man ofta lärt sig att se skillnad på änglarna, bl.a. för att man nu känner dem bättre så det inte bara är yta.

 

OAVn är ful (Rosiels hår, aaargh), dålig och det fattas viktiga och intressanta figurer. Den täcker väl bara en 2 volymer eller nåt?

 

Sen har hon ju gjort en-volyms berättelser, av dessa tycker jag Boys Next Door är bäst både ur story och tecknarsynpunkt. Den är sorglig men vacker och mer realistisk än AS och CC.

Även den korta berättelsen Kain om en rockstjärna och dennes tragiska öde är rätt bra, vet dock inte vart man får tag i den förutom scanslations.

 

Jag har två Angel Sanctuary artbooks, i den ena finns lite bilder från andra serier, och det är en del där jag väldigt gärna skulle se mer av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

När jag läste första volymen av Angel Sanctuary så var jag helt fast. Och jag beställde mer och mer volymer. Den är en av mina absoluta favoriter av Kaori Yuki.

 

Shounen Zanzo (Boys Next Door) har en fantastisk story och är riktigt bra tecknad. Helt underbar är den.

 

Hakushaku Cain fastnade jag inte riktigt för. Bara läst första volymen. Ska nog ta fram den och läsa om den och se vad jag tycker om den nu.

 

 

Ludwig Kakumei var underhållande att läsa. Roligt att läsa om snövit och de andra berättelserna, fast av Kaori Yuki :D

 

Neji var hade en spännande story, och i man fick i denna volym se steget mellan Kaori Yukis äldre stil och hennes nyare. (Som antagligen beror på att hon blev bättre på att teckna) Riktigt bra One-Shot.

 

Blood Hound var en trevlig en .. Mycket bra tecknat, och enligt mig så känns den lite snällare än Kaori Yukis andra serier.

 

Kain. En av de bästa One-Shots jag läst. Den är jättebra tecknad och storyn är fantastiskt bra.

 

Jag har inte läst Fairy Cube ännu, och hittar dne inte på amazon.co.jp eller jpqueen :(

My. Vet du något ställe på nätet där man kan köpa Fairy Cube?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag har ärligt talat faktiskt aldrig läst/sett en hel serie av Kaori Yuki, men jag ska inte påstå att jag aldrig kikat in hennes otroliga teckningar på till exempel Naïmoka.com. (Tyvärr är sidan under uppbyggnad för tillfället.)

 

Mest gillar jag hennes seriösa målningar till Angel Sanctuary - sättet hon kan fånga ögonblickets romantik är helt obegripligt. [1] Men det jag faktiskt älskar mest med Kaori är hennes mystik, som verkligen präglats i de flesta av hennes teckningar, särskilt den populära 'fjärilsvinge'-bilden från Angel Sanctuary. [2] Här får jag en känsla av någon slags schizofreni/självförakt - allting bara funkar helt enkelt, och funkar riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Det var länge sedan jag startade den här diskussionen (och sedan prompt glömde bort den), men Fairy Cube har kommit på engelska nu och God Child på svenska för den som känner sig manad att prova på denna gotiska mangatecknare. Hon brukar göra berättelser som känns mindre tjejiga än snittserien i shojomangans värld, så även killar kan nog uppskatta stilen om de inte avskyr krusiduller allt för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...