Hoppa till innehåll
Anime.se

Rozen Maiden?


Dancing Moon
 Share

Rekommenderade inlägg

Har bara sett halva så i helhet kan jag inte säga om den är bra eller dålig men den e ganksa lustig på sitt eget lilla vis... väldigt udda kan man kanske säga... den e 12 eller 13 eps

 

Eventuell Spoiling av grund iden

Det hela handla om en pojke som gillar kosntiga mystiska prylar och beställer iderligen hem allt konstigt han kan finna. En dag får han ett paket med en liten docka, när han vrider upp dockan börjar den leva (då den kommer från 17 eller 1800 talet (?) är den ganska "fisförnäm" av sig, vilket är otroligt roligt tycker jag.) hon är iallafall en av sju tror jag de är, dockor som kallas Rozen Maiden. Dessa dockor kan använda magisk kraft genom att låna energi från sin "Ägares/slavs" (beroende på vems synvinkel man utgår ifrån) själ, detta använder dom bland annat för att nita onda dockor och leksaker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såvitt jag vet finns den än så länge bara i japansk DVD upplaga. De amerikanska/australiensiska skivorna lär ju komma om den blir licenserad, vilket den borde ha rätt stor chans att bli tack vare dess poularitet, då (som redan nämt) en andra säsong redan är på gång.

 

http://www.cdjapan.co.jp/detailview.htm ... CBX-50641#

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...