Hoppa till innehåll
Anime.se

Regler för marknadsplatsen


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

Vi har arbetat fram några regler för marknadsplatsen. Var vänlig följ dessa.

Regler för marknadsplatsen

Rubriken:

  • Om du är en säljare som vill annonsera skall rubriken börja med "Säljes:" och sedan kort vad som säljs.
  • Om du är en köpare som vill annonsera skall rubriken börja med "Köpes:" följt av en kort beskrivning om vad som eftersöks.

Beskrivningen:

  • Vad som säljes/köpes skall framgå tydligt. Om det är DVD/BD eller böcker skall volymerna anges.
  • Ange pris om du säljer, eller prisförslag om du vill köpa.
  • Prylarnas skick skall anges. Om skivan är repig eller fodralet skadat skall detta framgå.
  • Ange var du bor och var sakerna finns.
  • Tillvägagångssättet för betalningen skall framgå tydligt.
  • Informera om var produkten kommer ifrån, vilket språk den är på och nödvändiga tekniska fakta t.ex. regionskodningen på en DVD-film samt ljud- och textspår och antal avsnitt.

Piratkopior:

  • Piratkopior får ej förekomma!
  • Hur ser man att det är en piratkopia? Förslagsvis att kvaliteten på tryckmaterialet är låg, att det är väldigt många avsnitt per skiva, att det är region 0 om det är DVD, att den har kinesisk text, och att inköpspriset är väldigt lågt. Om det är för bra för att vara sant så är det förmodligen inte sant.
  • Här finns mer information om piratkopior:The Pirate Anime FAQ


Exempel på dålig annons
Rubrik: "Billiga anime-DVDer!!!1!!"

 

Jag säljer billiga DVDer med anime! PMma för lista!



Exempel på bra annons
Rubrik: "Säljes: Anime på DVD"

 

Jag säljer följande anime på DVD.
  • Macross TV-Box. (Australiensiskt utgåva, Region 4. Japanskt tal med engelsk text. Alla 36 avsnitt.) Pris: 600 kronor.
  • Gunbuster OAV. (USA, Region 1. Japanskt tal med engelst text. Alla 6 avsnitt.) Pris: 150 kronor.
  • Silver Fang-box. (Svensk utgåva, reion 2. Japanskt tal med svensk text. Alla 21 avsnitt.) Pris: 550 kronor.

Silver Fang-boxen är något kantstött, annars är allt i mycket bra skick!

Jag bor i Uppsala och betalning sker genom insättning på mitt konto på Nordea eller genom Payson.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...