Hoppa till innehåll
Anime.se

Någon som gillar tutorials? (56k-varning tror jag)


F.d. medlem
 Share

Läs tråden före innan ni röstar... :)  

21 medlemmar har röstat

  1. 1. Läs tråden före innan ni röstar... :)

    • Anatomi (usch)
      15
    • Tekniker och andra små knep
      6
    • Färgläggning (Kan inte lova denna dock)
      0


Rekommenderade inlägg

Tjosan tjosan folket. Som vanligt tar det lång tid för mig att posta här mellan gångerna, men det är nog lite för att man får lite få svar många av gångerna. Men, den här gången har jag 2 punkter att dra upp och några bilder, så nu kan man väl få se att det finns någon där ute. :)

 

Men men.

Punkt 1 - Tutorials

 

Jag har gått och funderat, kanske dragit upp det här eller på något annat forum någon gång i tiden. Men, jag har märkt att jag utnyttjat min egen tid för dåligt. Jag måste komma igång att göra något vettigt och kanske försöka få in en liten igenkännelse hos folk. Så, vad jag tänkte göra är att börja göra någon tutorial, mestadels för totala nybörjare men fortfarande knep för tecknare i min nivå, som kommer upp någon gång i sänder.

 

-Jag skall väl passa på att säga att jag inte ser mig som en bra tecknare, men jag ser mig som en som vet vad nybörjare vill ha; för jag har varit där och letat frustrerat efter bra 'gratis-lektioner' på internet men inget direkt vettigt.-

 

De gånger jag väl har tid över och har lust så tänkte jag sitta med dessa, så jag undrar vad ni vill ha för tutorials? Det är nu dags att rösta på pollen jag lade upp.

 

Ni kanske har sett hur många tutorials är mer upplagda hur man bör göra som skaparna säger. Eller, hur de säger "Så här kan du göra." men inte varför. Det jag hade tänkt att försöka få fram med mina tutorials är att förklara tekniker och andra småknep och speciellt VARFÖR man gör så. Det är som att säga åt någon korkad ingenjör att trycka på en knapp men inte varför han skall göra det. Vet du inte varför du gör grunderna, hur skall du lära dig de svårare sakerna?

 

Aja, det är nog för första punkten.

 

Punkt 2 - Community

 

Denna punkt går nästan ihop med första, men ändå inte. Aja, det jag ville få fram i den här punkten är följande;

 

Jag har sedan länge även viljat starta ett community för tutorials o.s.v. Det finns många, men jag tycker de har så dålig struktur och speciellt innehållet är ju så totalt värdelöst, eller så är de så gammelmodiga att nya knep inte ens finns med. Aja, jag kanske är kräsen eller bara har haft otur. Men nu till saken; är det några som vill hoppa på och börja lite bakom kulisserna att planera fram men först skapa en liten intern grupp som gör tutorials på skoj och som kommenterar på varandras arbeten över MSN och senare försöka få upp communityt när vi är starka nog? Jag söker folk som är åtminstone medelmåttiga på att teckna. Visst, det låter diskriminerande mot er som är ambitiösa, men, jag vill åtminstone vara ärlig för tillfället och säga sanningen vart jag vill nå. Troligtvis så slutar det väl med att jag administrerar och inte gör en endaste tutorial själv. :S

 

Aja, om det är någon som är intresserad så välkomnar jag er på MSN. Adressen finns inne på min profil.

 

Om ni är intresserad att snabbt bli uppdaterade på att det kanske kommer upp en ny tutorial av gänget, som jag försöker samla ihop, så är ni även välkommen att lägga till mig på MSN, jag bits inte.

 

Punkt 3 - Bilderna

 

Nu får jag väl ta och visa er mina senaste verk. Jag kanske har råkat visat någon av dem redan, men det är en smäll jag får ta. Håll till godo. :)

En snabb skiss av en karaktär som jag skall försöka göra i 3d och animera så småningom.

anothergirl.jpg

 

En bild som jag gjorde åt en på Gaiaonline. The Werewolf Mage är ett användarnamn. För en gångs skull på länge så gjorde jag en bild på papper. Och den ovanför då.

werewolf.jpg

 

En bild som jag troligen aldrig kommer att göra klart. Anledningen är att jag mestadels bara skulle testa med en ny stil i ansiktet och att min tablet senare började paja. Ingen tryckkänslighet som fungerar riktigt, en riktig pina.

wip.jpg

 

En annan bild som jag aldrig kommer att göra klart. Jag planerade faktiskt stort på den här, tänkte göra en hel scen med den här karaktären en av ca 10. Och då är det inte smockat utan en extremt högupplöst bild bara. Samtidigt så märker ni nog att jag körde en liten annan stil här med. Men men, det var just under tiden jag arbetade med denna som min tablet gick sönder, inte så roligt. - Ja, det är meningen att hon skall stå på ojämn mark så nämn inte hur fötterna är i olika nivåer.

sci.jpg

 

Ännu en bild som jag gjorde åt en på gaiaonline. En av de jag gillar mest. Jag känner till saker såsom att fötterna blev lite underliga utan att någon nämnt det o.s.v.

limetaco.jpg

 

Aja, långt inlägg men jag hoppas att det dög och att jag får ett svar eller två, hoppas även att jag inte glömde att ta upp något.

 

Ha det så gött nu folks.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag röstade anatomi för det var det jag mest behövde hjälp med som nybörjare!

 

Den där community idéen kan jag nog vara med på i ett hörn (om du anser mig duglig nog)

men jag har ingen fast uppkoppling änn (de säger att det skall ta 4 veckor) men jag är inne på msn ganska ofta ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anatomi och proportioner är nog det svåraste med att teckna, då det blev min röst.

 

Dock kan jag nog inte bidra med något till arbetet på communityn (om jag skulle vara godkänd för det första.), då jag har sån fruktansvärt kass disiplin(stavning?) på sådana projekt överhuvudtaget.

 

Men det verkar som en bra idé och jag önskar lycka till med det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rigtigt härligt det här InAction. Hmm på sista bilden . . . den där lilla fluren där vart kommer han ifrån? Har för mig jag har sertt honom förut. Men rigtigt bra skrivet ^-^ Längtar efter dina tuts =)

 

Det är Domo-kun, en liten filur som dök upp ganska mycket i reklaminslag för TV-tokyo eller något liknande. Han är så hård. :)

 

Jag röstade anatomi för det var det jag mest behövde hjälp med som nybörjare!

 

Den där community idéen kan jag nog vara med på i ett hörn (om du anser mig duglig nog)

men jag har ingen fast uppkoppling änn (de säger att det skall ta 4 veckor) men jag är inne på msn ganska ofta ändå!

 

Du är mer än välkommen. Varför skulle du inte vara duglig nog? e.e;

 

Anatomi och proportioner är nog det svåraste med att teckna, då det blev min röst.

 

Dock kan jag nog inte bidra med något till arbetet på communityn (om jag skulle vara godkänd för det första.), då jag har sån fruktansvärt kass disiplin(stavning?) på sådana projekt överhuvudtaget.

 

Men det verkar som en bra idé och jag önskar lycka till med det ;)

 

Tackar så mycket. Jag skulle säga att du är på gränsen. För, du kan teckna ganska bra förutom när det kommer till ansikten o.s.v. Men, sedan så nämnde du det där om disciplinen och då blir det ett nej tror jag. Aja, du måste ju få ett rakt svar så. :)

 

 

Jag får se, jag snackade med en kompis igår som skall uppgradera sin video-tutorial community och vi skall nog slå ihop. Så, det kommer att gå bättre än vad jag trodde. Så, var beredd på uppdateringar folks! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående community så har jag börjat på ett liknande projekt redan faktiskt ^^ jag började skriva egna tutorials för photoshop, men tyckte det var fattigt med bra platser att publicera dem på, så iden till Graphic Artists' Corner föddes. Jag har en del tutorials klara, designen för hemsidan är i stort sett klar (finns nyare bilder) och det enda som fattas är att den skall börja kodas. Projektet har legat på is ett tag nu, men när jag var igång förut så lyckades ja få Ebba här ifrån anime.se att ställa upp och skriva lite tutorials senare åtminstone.

Sidan är tänkt att ägna sig åt tutorials såväl som nyheter från den grafiska världen, och såklart ett forum, artiklar och dyligt också. Om du (ni) är intresserade vore det helkul att fortsätta projektet tillsammans, då det både behöver drivkraft och mer folk, och vi verkar ju vela nå samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...