Hoppa till innehåll
Anime.se

Weed blir animé


zjgameru
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är en lyckans dag... åtminstonde för mig. Länge har jag törstat efter att kunna få se Yoshihiro Takahashi's verk Ginga Densetsu Weed som animé. Weed är för dem som inte vet, uppföljaren till 80-talsanimén Ginga Nagareboshi Gin, eller som vi i Sverige ser det: Silver Fang.

 

Idag slog mina drömmer i uppfyllelse då en japansk kontakt kom fram med informationen som publicerades i Manga Goraku. En veckotidning som publicerar Weed-mangan i Japan.

Det är ännu okänt hur många episoder det kommer att bli, jag kan personligen hoppas på att de inte köra i samma stil som den annars rätt så urmjölkade mangan. Vars antal volymer i nuläget på över 30 pocketböcker.

 

Animations-studion som kommer ligga bakom animén är STUDIO DEEN ( http://www.deen.co.jp )

 

Serien kommer att visas på den japanska Tv-kanalen "SkyPerfectTV" och har premiär redan i höst.

 

Detta är säkert något för alla fans av Yoshihiros verk att glädjas åt. ^^

 

Inscanningen från Manga Goraku:

weedanime.jpg

 

Sun Ai´s översättning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tecknare: du tänker på warfist, ne?

 

En annan skön grej med det hela är att efter weed kanske intresset för SF-mangan ökar, folk har sett Weed in action och nu vill dom läsa historien om hans pappa Gin..

 

Kanske GNG-animen blir poppis, och så även musiken.. så vi får en bra release av soundtracket.. bättre kvalitét än det jag försökte göra, och inte användarmässigt stympad version med en på tok för hög prislapp av den onde-profithungrige-kapitalisten-jag inte tänker nämna-pseudo-profeten..

 

Det kan bli riktigt nice.. hoppas dom återanvänder en del musikstycken från SF..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan bli riktigt nice.. hoppas dom återanvänder en del musikstycken från SF..

 

Tror inte att de kommer att återanvända någon musik från GNG till WEED eftersom det är STUDIO DEEN som gör WEED animen och Inte TOEI.

 

Och jag tror inte det kommer att hjälpa till att få vare sig GNG eller WEED mangan till Finland/Sverige/USA

Eftersom den kommer att piratas sönder, och det kommer inte att finnas någon profit att göra på animen/mangan eftersom folk redan laddat ner den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Man fick allt lite nostalgikänsla över den. Tyvärr relaterar jag bara till en grej när jag hör namnet "Weed". ;)

 

Precis. Blev nästan lite besviken när jag läste vad tråden innehöll. :P

 

Silver Fang är en animé som jag kanske inte föll för direkt, men jag såg den iaf. :P. Kan nog bli bra med Weed nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Mjo, det var en stor ovana första gången. Och det är likadant med episod 2 som för övrigt är värdelös. Animationerna är så torftiga att man nästan vill gråta blod. Återgår dock till det bättre på senare episoder.

Karaktärerna kommer få "normala" munrörelser när episod 3 startar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Vissa episoder är ju ganska fult animerade vilket är synd. :/ Men så är det ju vissa som är otroligt bra animerade, som episod 5. Episod 5 är för övrigt min favorit episod. Också den blodigaste episoden änsålänge. XD

Längtar verkligen tills GDW kommer ut på DVD i Sverige..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...