Hoppa till innehåll
Anime.se

Träningsprogram?


Swansong89
 Share

Rekommenderade inlägg

 

Jag kör efter Push-and-Pull metoden. kör 3 ggr i veckan.

 

Bröst, triceps och axlar - PUSH! = TRYCK! (ganska trött i tricepsen efter det)

 

Biceps, Mage, Rygg - PULL! = DRA!

 

Ben (lår, vad) - både och.

 

Men eftersom du verkar ny så vet jag inte, då verkar det som han jag citerar (HarCees) passa dig mer.

 

Push och pull kombination är enligt en bodybuilder som tränar på mitt gym det bästa - att bara dra ett helt träningspass är inte bra för leder och det är det snabbaste sättet att skada sig - enligt han.

 

Sen tycker jag att det är det absolut bästa att mixa drag med tryck - det går inte få ut lika mycket kvaliè med t.x bröst,triceps,axlar i samma träningspass. Har man kört bröst/axlar (vilket man brörjar med) är triceps relativt trött av en ganska liten belastning, (dvs att gå hem utan att köra tricepsen vore dumt) Då när man ska köra sin triceps, ja då är den trött! Det handlar om att ge musklen mer belastning än vad den klarar av, vilket är omöjligt i detta fall. Resultatet får lida pina.

 

 

Ja precis som du säger, otroligt trött i bicepsen efter bröst passet, men jag har ändå lite kraft kvar i den att få ut något som ger mig en fräsch träningsvärk dagen efter :P. Rekommenderar inte detta till en nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...