Hoppa till innehåll
Anime.se

In The Groove


Kasu
 Share

Rekommenderade inlägg

Så som inAction har poängterat i sin egna lilla musikspelstråd är han besatt av musikspel för tillfället, något jag självlyckas bli de senaste åren jag med =). Som jag är lite småsäker på har säkert "dansspelet" Dance Dance Revolution introducerats här på forumet minst _en_ gång, vilket är anledningen till jag själv struntat i att ens försöka diskutera det, då det måste funnits nån anledning till att tråden dog :P. Nu har hursomhelst en, mer eller mindre, kopia av "DDR" producerats: In The Groove ("ITG").

 

Det är samma spelidé - man står på en panel ("platta") med fyra knappar i form av pilar i riktningarna framåt, bakåt, vänster och höger, ser på en skärm där pilar i samma riktningar passerar förbi, vilka man ska, i takt till musiken, pricka in på motsvarande knappar på din "dansplatta", och förhoppningsvis lyckas skapa någon sorts form av "dans".

 

Kort och gott så dansar man efter instruktioner man får från spelet =).

 

Till skillnad från DDR har ITG introducerat mycket nytt, så som nya svårighetsgrader för de mer erfarna spelarna - tillräckligt för att sätta den bäste i arbete, och överskridit gränsen att maximalt ha två pilar samtidigt att trycka på, och utökat det till tre och fyra, vilket tvingar dig till att använda händerna, och på så sätt ge dig möjligheten att kunna forma en ännu bättre form av dans (*host* -_-, like that'll happen XP).

 

Hursomhelst, läs mer om In The Groove på http://www.ddrsverige.com. *hänsynslös reklam* =).

 

-----------

 

=/, Det blev en galet lång post, med den där jobbiga introduktionen, men hursomhelst, nu till lite rolig media =).

 

Jag har varit hos en kompis som införskaffat In The Groove 1.0 till Playstation 2, och testat lite. Jag testade för några månader sen en av arkadversionerna, In The Groove 2.0, och blev väldigt positivt överraskad av konsollversionen, då den var mycket lik i kvalitét. Ja, hursomhelst, kul hade vi iaf =).

 

Här följer lite videos vi filmade ("tyvärr" inget filmande av oss när vi spelar, utan bara teven man tittar på :P - för de som undrar). Obs. Jag tankade ett fult konverteringprogram för att göra om till .wmv (för att spara plats ^^). Hoppas det går att läsa. (obs. programmet lade också till en massa ful röd text mitt över allt, men det gör nog inte så mycket :D)

 

Jag spelar: ^^

Utopia

Vertex

Xuxa

Infection

I think I like that sound

The Game

Kiss Me Red

 

Kompis Tobbe spelar :3:

Bubble Dancer

 

^^/

 

Slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhh, jag vill testa ITG.. Verkar ju helkul med att man kan få ta fyra pilar samtidigt.. :D (Ser dock framför mig hur mina knän kommer fyllas av blåmärken.. :S)

 

Filmerna var mysiga tros att man inte fick se er. ;)

 

^^. Jo, ITG är trevligt =).. Men använd inte knäna :D.. Gör jätteont ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^^. Jo, ITG är trevligt =).. Men använd inte knäna :D.. Gör jätteont ^^;

 

I know.. XD Använde dem på Laserdome när jag skulle "freestyla" lite.. Ajje ^^; Blåmärkena sitter fortfarande kvar.. XP Men i alla fall, vad ska man annars använda när man ska ta fyra pilar? x_x ska man ha kvar fötterna på plattan och böja sig och ta med händerna? XD låter ju jobbigt.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^^. Jo, ITG är trevligt =).. Men använd inte knäna :D.. Gör jätteont ^^;

 

I know.. XD Använde dem på Laserdome när jag skulle "freestyla" lite.. Ajje ^^; Blåmärkena sitter fortfarande kvar.. XP Men i alla fall, vad ska man annars använda när man ska ta fyra pilar? x_x ska man ha kvar fötterna på plattan och böja sig och ta med händerna? XD låter ju jobbigt.. :P

 

När det är fyra är det lättast att använda händerna och fötterna, tycker jag =). När det är tre brukar det gå att lägga en fot på två av pilarna, och den andra på den tredje.. Men det är säkrast att använda en hand där också =).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...