Hoppa till innehåll
Anime.se

Ramas galleri [2 ny 20/9 05]


Rama
 Share

Rekommenderade inlägg

Teckningar____________________________________________________

 

Här är en bild som jag tog bort från min användare för ett bra tag sen.

Ritade den innan jag gick med i Anime, så den är lite out of date, tror att det var något mindre än ett år sen-

 

Har inte gjort något med den, har bara minskat bilden från storleken på papperet.

Vet att vänsterögat är märkligt och att örat är konstigt runt.

Annars så ser jag inget fel på den, gör ni?

 

Rex

Länk

 

Rymddräkt

http://i19.photobucket.com/albums/b197/Jaque_Rama/Space_nexon_suit.jpg

 

3d___________________________________________________________

 

Bara ett test om jag kunde få texten att lysa på den.

 

One ring to....

Länk

 

Jag ska kanske jobba vidare med den någon gång, eller jag ska det, om någon månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är senaste, smög in och lånade skolans scanner.

Blev inspirerad av Zaffes bild och ville göra något som skulle kunna vara en lite mer scfc rymddräkt, men som inte var super fiction. :P

 

http://i19.photobucket.com/albums/b197/Jaque_Rama/Space_nexon_suit.jpg

 

Jag vill väldigt gärna ha kritik på den här eftersom den är den första grejen som jag någonsin inkat.

 

Hoppas ni gillar den, den kommer i färg i helgen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Färglagd, dålig skuggning, men jag testade bara.

kom ihåg att förstora.

http://i19.photobucket.com/albums/b197/Jaque_Rama/Space_nexon_suit2.jpg

 

Med bakgrund

Komm ihåg att förstora här med.

Länk

 

Själv tycker jag om den svartvita bäst, mest för att jag är så kass på färgläggning. ;)

 

Jag kan inte ändra namnet på galleritråden hemmfrån, och iochmed att jag snart får min scanner så ska jag lägga upp bilder hemmifrån: så alltså ska jag skapa en ny galleriatråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den rena inken var riktigt snygg må jag säga, propd för den

 

Gillar hur du gjorde visiret i andra bilden. I överlag rätt snygg bildmen skugga inte med svart.

 

Menar du den med bakgrund eller den med bara färg? Det skulle ju kunna tolkas som den andra med färg ;)

 

Den utan bakgrund har jag bara kluddat på lite grejs på och sedan lagt feather för att få en mer utjämnad nyans.

Det där om skuggorna vet jag om, ville bara testa om det blev någon bra effekt alls om jag skuggade bilden, då den såg väldigt tråkig ut i dokumentet när jag färglagt.

Sen så kan man ju undra hur mörka skuggorna blir i rymden.

 

måste fråga, vilken metod på inken? ritbord till datan va?

 

Näpp, gammal hederlig penna, har flera tjocklekar varav en är 0,1 mm, vilket är ganska användbart för att få lika tjocka linjer.

Sen så har jag förändrat den lite i datorn, den vänstra foten såg lite konstig ut först till exempel.

Har ritat med bara bläck förut, blev rätt bra, ska kanske lägga upp några av arbetena som jag fick fram då, men nu har jag skissat, tror inte att jag skulle ha klarat av en så komplex modell utan stora felsteg om jag gjort med ink från början.

 

Atention, jag ska ta och göra en ny tråd för mitt galleri, anledningen finns häri tråden för något medelande sen, men här är det igen:

 

Jag kan inte ändra namnet på tråden när jag loggar in hemmifrån, då jag startade den i skolan, och eftersom jag ska scanna in hemmifrån när jag får min scanner så är det rätt dumt att behöva skicka filerna till skolan för att sedan lägga upp dem.

Plus att det då inte går att delta i tävlingar över lov och i saker som fortsätt serien på helgerna.

 

Så därför finns det två Ramagallerier, "sorry ya'll"

Slå mig inte moderatorer.:blush:

Här är länken till min nya tråd.

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?p=87760#87760

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...