Hoppa till innehåll
Anime.se

[Ny 18/12] Ramas galleri


Rama
 Share

Rekommenderade inlägg

Så, nu hoppas jag att den gamla tråden är tillräckligt långt bak.

 

Här är lite grejer som jag gjort för ett tag sedan, några innan jag började chatta här, men de kan ju fortfarande vara kul att kolla på.

Sedan så kommer det ju att finnas nya grejor också, men jag betar av det gamla innan jag börjar visa det nya. Nu gäller det bara att hitta den gamla pärmen med bilder. ;)

 

Arbeten_____________________________________________________

18/10 Ny!___________________________________________________

Dance the autumn out (rätt stor)

Länk

 

16/10_______________________________________________________

Min tilltänkta karaktär i pyjamaspartyt.

Länk

Snabb idésketch

Länk

Mer idé, helt i bläck från början.

Länk

Ehh, bläckkludd?

Länk

Dubbelmoon, eh, eller nåt...

Länk

Return of lost brother (också en idésketch som jag inkade lite)

Länk

 

Gammla saker som ska ta så lite plats som möjligt_________________

On yourself since then

-v- med bakgrund

-v- med färg

Alone on the moon.

 

Vill gärna ha kritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahh, du har hittat den, det där var från början en del av packningen som han skulle ha på sig, men eftersom den blev för klumpig och "ickesciencefictionig" (=P) så tog jag bort den, trodde jag, det fanns uppenbarligen små förändringar i färgen där som var stora nog att hindra tolerance värdet att färglägga hela bakgrunden, så den blev vit längst intill.

när jag upptäkte det så tog jag genast hinken och fyllde i, bara för att upptäcka att den fylde i det närmaste på det redan färglagda också.

Det är alltså det som du ser, tror jag ialla fall.

 

Jag var för lat för att ändra det, det var ju bara en check om jag kunde tillräkligt mycket om PS för att fixa någorlunda skuggor.

 

Sen vad det gäller visiret så letade jag länge efter något som skulle kunna tas som en spegling, men då jag inte hittade något och var för trött för att orka göra en helt egen så letade jag rätt på en skojig effekt i "Filter", och fick tag i något som skulle kunna tas för ett rutnät av info eller nåt.

Så jag tog det och fick en lite scfc effekt på visiret, det var meningen att det skulle föreställa en häftig glödande lins på visiret, typ. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ny bild, gjord som en skiss till en kommande serie.

Har inte kladdat så jättemycket på den då jag tyckte att den var fin som den var och jag ville scanna in den så jag kunde färglägga, noga den här gången. ;)

 

Kan inte säga att den är jättestor,men den täcker ena halvan av skärmen, så förstora.

Länk

 

Jag vet att rocken ser konstig ut men det var bara en idé, den ska ändras snart, den är en liten sticka i ögat på mig, men jag har som sagt inte vågat ändra något alls innan jag fick in den i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dina var väldigt bra på lineart kan jag säga, färgläggningen är lite sämre dock, främst då skuggorna på rymddräkten t.ex. Det ser mer ut som sot. Nu var det ju bara tester, men ändå ;)

 

Den senaste bilden var fin med bakgrunden, man kan inte riktigt säga vad som fått mest fokus i bilden.

 

Hoppas det går bra med serien :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OKej, då förstår jag vart "felet" ligger.

 

tycker att färgläggningen på dräkten känns lite warhammer 40k stuk :)

det är inget negativt i det, men du kanske borde lägga mer "highlights" istället för rena mörka skuggor, dock skulle det säkert se ut något liknande som du gjort på månen, pga den starka kontrasten mellan mörkt och ljust på månen, men iaf! :D

 

Jag är nog på ungefär samma nivå som dig i färgläggningng lite "experiment stadiet" då man är osäker på om man kan eller inte kan ^^ om bilden blir bättre som line art eller bättre med färger,

 

i detta fallet tycker jag att din lineart var snyggare, men det beror nog på att din lineart var snygg och inte att färgningen var ful :D

 

 

vad har du för program för att ränsa din lineart ? eller har du rent av en pad? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mustela: det ser konstigt ut, jag vet, ska inte kladda mer på den bilden på ett tag, ska komma tillbaka till den när jag övat mer.

 

Det är ganska roligt att du säger det där om att den inte är fokuserad, för det är en av känslorna som finns i den delen av serien, men mer ska jag inte avslöja, för då blir det bara konstigt. :surprised: *övar sig på att hålla mun*

 

 

sepeMulle:

 

Jo, när jag kollar på den så liknar ju modellen en vanlig Marine. hmm, det var inte meningen.

Det du sa om färgläggningen var sant, det ser ut som matt färg, ville ha metall men det blir bara plast om man inte får nån yta på det. >:(

 

Man vet ju att man borde klara det, men det handlar ju om hur bra öga man har för det också, och estetik är jag inte så bra på. Så det är inte kunskaper som behövs i mitt fall, det är talang.

 

Nee, jag har ingen pad, om du menar en platta som man tecknar på som för över informationen till datorn.

Men jag har PS och en massa tid över, tog lång tid att hitta de fel som jag tyckte förstörde bilden, men det är det värt. små saker kan ha stor inverkan på hela bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sepeMulle:

 

Man vet ju att man borde klara det, men det handlar ju om hur bra öga man har för det också, och estetik är jag inte så bra på. Så det är inte kunskaper som behövs i mitt fall, det är talang.

 

Talang snick snack!

Som jag ser det så mynnar talang och erfarenhet ut på samma ställe, dvs det man saknar i grund "talang" får man igen efter övning.

Dessutom tycker jag inte om ordet talang, talang i sig tycker jag baseras på intresse och utövandet av intresset.

visst nån kan ha en liten naturlig fördel, men det tycker jag som inte heller har nån riktig sån fördel att bara funkar bra som en drivkraft att försöka hålla sig i samma häjd som dem som faktisk har en lite fördel, även om det betydet att man ska öva, 2,3,4,5 gånger så mkt. ;D

 

oj detta blev djupt? ^^ aja :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Har ett mycket bra sätt att öva, som ni kanske har hört?

Jaja, här kommer det igen:

När jag sätter mig för att spela dator så hinner min dator inte starta innan jag tröttnat på dess surrande och hämtade pennorna, sen så tittar jag efter någon timme upp förvånad över att datorn är igång. :D

Så loggar jag in och sätter igång lite musik för att sedan se om något roligt spel på något magiskt vis vuxit till sig i något skrymsle i datorn, nähä, det hade det inte, tråkigt för mig då, men jag har ju mina pennor till hands och vet hur man ska bota min overkasamhet, så är jag tillbaka igen, så jag spelar väldigt lite dator numera. :P

 

Här är några fler saker som kommit till när jag suttit så.

 

Min tilltänkta karaktär i pyjamaspartyt.

Länk

Vet också att hans händer är små, men äh, kritta på det som ni ser.

 

Snabb idésketch

Länk

Hade tänkt att fixa färg och skugga sen, när jag blir bättre på det. Det han sitter vid är en eld, ingen raketmotor, så att ni vet, det ska vara mörkt omkring honom och så ska elden lysa upp hans ansikte och det ska vara jättemysigt. *kurar i sin kofta*

 

Mer idé, helt i bläck från början.

Länk

Hans ben är för små, men annars så tycker jag att den blev bra.

Det konstiga som händer med honom är istället före ljuseffekter som jag inte kan göra med enbart papper och penna, det ska göras helt i dator sen, 3d, wee. B)

 

Ehh, bläckkludd?

Länk

Jag kunde rita helt med bläck en gång i tiden, med man får tänka igenom det man ska göra innan man gör det, annars så får man bara en massa kladdat papper, som här, jag tänkte inte alls men hade tur och fick till ett hyfsat resultat.

 

Dubbelmoon, eh, eller nåt...

Länk

Kom för några dagar sedan på att det inte finns något hinder för att jag ska lägga upp min serie. När jag skulle börja scanna så om jag på att det fanns det trots allt: jag är inte klar med sidan, men eftersom jag hade ångan uppe så ritade jag en closeup idé på en av karaktärernas framtida möjliga utséenden.

 

Return of lost brother (också en idésketch som jag inkade lite)

Länk

 

Ehh, no comment. Hör kanske också till serien, typ. ;)

 

Vill väldigt gärna ha kritt på alltihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är en ny uppdatering.

 

Är ni trötta på alla mina idéskisser, oroa er inte, här är en riktigt stor. >:D

Dance the autumn out

 

Jag orkade inte fippla mer med scannern ikväll, den jävlas.

Hur kommer det sig att mina bilder är levande på blocket, men blir helt döda och livlösa när de kommer in i datorn, är min scanner dålig?

Jag tycker inte att det är så mycket skillnad, men det finns något extra i originalet på papperet.

 

Nu får ni kritta, annars så knäcker tystnaden mig, det kan till och med vara ett "duh, du ritar så kasst", jag är svårpsykad, när man snackar med mig iallafall. ;)

 

Sen så får den som ser det gömda i bilden en kaka (Hint:det är ingen mangakaraktär från nån, känd serie.)

Oj, föresten, det som är ivägen på sina ställen är början till fallande löv, så ni vet.

 

Sen så har jag fixat en Avathar för mitt 100:de inlägg, wee, ett jubileum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Najs målning, go känsla :D . Men har inte (främst) tjejen extremt korta och smala armar? Sedan så var poerna ganska stela, som om de spännde sig så mycket de kunde för att stå som ett rakt sträck :S I övrigt, skitsnyggt!

 

jag gissar på att det gömda i bilden är att de står som ett uppochnervänt "A" som jag antar ska symbolisera "Atumn"/höst

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Auu, jag tänkte inte ens på det där med A:et, så nej, det är inte rätt, men rätt klyftigt, jag såg som sagt inte det själv.

 

Jo, hon fick lite korta armar nu när du sa det.

hade mest oroat mig för att ni skulle se att hennes fot är alldeles pytteliten och konstig, det ska vara en stövel där så det försvinner senare.

 

Vad det gäller tjockleken på armarna så var de bredare på pappret, men scannern tog inte upp de sista grånyanserna längst ut, så hon tappade en del vävnad där.

 

Sen om poserna, det är meningen att de ska dansa, du kan testa genom att låna en person och sedan hålla varandras händer, luta er bakåt och sedan, tja, typ springa runt runt. Jag kan inte förklara bättre, det var meningen att han skulle luta sig mindre bakåt eftersom han är större och grövre och därför bör väga mer.

 

De blev lite gamla och långa, de ska vara 13 och 12 egentligen, men jag tror att jag sparar den ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Ny bild.

Ritad ikväll.

 

Hej själv

 

Skuggningen är ett försök att lära mig att teckna mer realistiska människor, även om de här fortfarande är väligt mycket "mangastuk".

 

Ska lägga till mer detaljer i omgångar i bilderna som kommer framöver.

 

Den som undrar över titeln måste nog läsa en grej som jag skriver på.

Han har på kort blivit välkomnad hem på ett ganska bryskt sätt, närmare bestämt genom att bli attackerad på vägen upp mot slottet dit han ska.

Till saken hör också att han varit borta närmare ett år.

Det är alltså någon som håller av honom ganska mycket som hoppar på honom.

Den är förmiskad och täcker egentligen ett A4 men spela roll, det var photobucket som förminskade och jag orkar inte krångla med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, ganska dålig respons.

Jag har sett en minskning i postningar på bildtrådar i allmenhet sen jag först kom till anime.se

 

eller är det bara jag?

 

Sen så märkte jag att den avr mycket mindre nu än den var förut.

Finns det något sätt att få photobucket att sluta sabba mina bilder och låta dem vara lika stora som när jag scannade dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...