Hoppa till innehåll
Anime.se

Hitta rätt i den Asiatiska anime marknaden.


M_135
 Share

Rekommenderade inlägg

Att hitta rätt i den Asiatiska marknaden är inte det lättaste. Det finns en djungel av piratkopior.

På auktionssidor dyker det upp dvd boxar på serier som man inte visste existerade med Engelsk subb med texten: Ingen bootlegs utan den officiella Asiatiska versionen.

Det går att göra antaganden om den är äkta eller inte, säker kan man aldrig vara.

 

Men det måste finnas officiella listor vilka filmer som har släppts på DVD och vilka företag som har rättigheterna att distribuera en serie. Det måste gå att få bekräftat till 99% att den är äkta eller inte. (alltså inga antaganden utan fakta)

 

Jag söker även en seriösa affärer i Asien som exporterar anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att hitta rätt i den Asiatiska marknaden är inte det lättaste. Det finns en djungel av piratkopior.

På auktionssidor dyker det upp dvd boxar på serier som man inte visste existerade med Engelsk subb med texten: Ingen bootlegs utan den officiella Asiatiska versionen.

Det går att göra antaganden om den är äkta eller inte, säker kan man aldrig vara.

 

Men det måste finnas officiella listor vilka filmer som har släppts på DVD och vilka företag som har rättigheterna att distribuera en serie. Det måste gå att få bekräftat till 99% att den är äkta eller inte. (alltså inga antaganden utan fakta)

 

Jag söker även en seriösa affärer i Asien som exporterar anime.

 

lättast att köpa anime på dvd är igenom Region 1 eller Region 4 tycker jag

och då köper man lättast igenom www.webbhallen.se eller www.axelmusic.com

 

fast om du ändå vill ha tag i asiatisk anime dvd så tycker jag du ska spana in följande www.yesasia.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en tumregel brukar vara att inga regionsfria DVDer är orginal(finns otroligt få undantag). sen kan man även tänka på hur många avsnitt det e på varje DVD då bootlegs kastar in så många eps som möjligt per skiva(oftast, inte lika säkert som att kolla regionen).

 

notera att om du köper "asiatisk anime" (främst då japansk) så sätter dom mer eller mindre aldrig engelsk sub på sina releaser(har inte sett nåra releaser med det)

 

detta gör att du kan undvika de flesta kopiorna. om du vill veta vilka serier som släppts på DVD kan jag rekommendera www.animeondvd.com som har ett stort utbud av släppta dvder

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

notera att om du köper "asiatisk anime" (främst då japansk) så sätter dom mer eller mindre aldrig engelsk sub på sina releaser(har inte sett nåra releaser med det)

 

Undantag bör väl vara FLCL, Ghost in the Shell och Jin-Roh. Vad jag vet så var det skaparna som annordnade den engelska dubben (och subben?) till filmerna via något samarbete. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

notera att om du köper "asiatisk anime" (främst då japansk) så sätter dom mer eller mindre aldrig engelsk sub på sina releaser(har inte sett nåra releaser med det)

 

Genom dinskugga´s länk hittade jag några. Jag sökte på Anime och engelsk sub

Yesasia.com

 

T.ex: Howl's Moving Castle Special Edition

r_g0000000532_0_02.jpg

Region Code: 2

Picture Format: NTSC

Language: Japanese, Mandarin, Cantonese, English, French

Subtitle: French , Simplified Chinese , Japanese , English , Traditional Chinese

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

notera att om du köper "asiatisk anime" (främst då japansk) så sätter dom mer eller mindre aldrig engelsk sub på sina releaser(har inte sett nåra releaser med det)

 

Genom dinskugga´s länk hittade jag några. Jag sökte på Anime och engelsk sub

Yesasia.com

 

T.ex: Howl's Moving Castle Special Edition

r_g0000000532_0_02.jpg

Region Code: 2

Picture Format: NTSC

Language: Japanese, Mandarin, Cantonese, English, French

Subtitle: French , Simplified Chinese , Japanese , English , Traditional Chinese

 

Den där kan tyckas lukta väldigt mycket bootleg. men om man undersöker lite närmare(då genom utomstående källor, i mitt fall en sida helt tillägnad Miyazaki's verk www.nausicaa.net) så ser man att detta bör vara en legitim utgåva.

 

http://www.nausicaa.net/miyazaki/video/ ... vd_special

 

i många fall(ska inte säga för mycket nu) skiljer sig bootleg versioner otroligt mycket omslagsmässigt mot riktiga releaser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...