Hoppa till innehåll
Anime.se

Avatar


Helob
 Share

Rekommenderade inlägg

Ska göra en avatar till Anime.se bland annat. Tänkte ta inspiration från en bild som jag tidigare använt som sådan på alla mina forum världen över:

{FF0ACEDA-561A-4DFE-8719-132B45DCFC61}.jpg

 

Så här ser skissen ut:

{EED3265F-EEBD-4496-BFDD-07E4F3718E35}.jpg

 

Tar gärna emot kritik och förslag. Ska väl använda Photoshop till större delen för att få en skön känsla i bilden. Det ska bli rätt mörk om nån undrar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ska jag säga... Jag vet att huvudformed är f***ed up, men på något sätt gillar jag den. Det är inte 100% manga, men jag brukar rita så när jag vill ha något mitt emellan. Hur som helst kan jag hålla med om att just själva formen kräver lite arbete.

 

Angående hals och ögon: Jag hade från början tänkt ha ögonen lite lätt skeva, just för att man skulle se kontrasten mellan mekaniskt och organiskt ansikte, men jag upptäckte (för sent) att det blev helt fel. Men, men, det finns inga visuella problem som inte kan lösas med Photoshop! Vad gäller halsen så ska jag inte ha någon, även där en kontrast mellan mekanik och organism, virtuellt och verklighet (endast fantasin sätter gränserna för den skruvade konsten!! =D)

 

(Hade tänkt komma med en update här, men har av flera anledningar inte ens hunnit börja Photoshopa bilden)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det har du rätt i, fast platsen där det skulle ha suttit är ju täckt av plåt, så... Förresten, här är en mitt-i-arbetet-bild i skrivande stund:

 

AvatarProjectkopiera.jpg

 

Som ni kanske ser har jag rättat till ansiktsformen något, men jag har försökt behålla den ursprungliga, grundformen så mycket om möjligt.

 

Förresten, vill gärna ha förslag på bra bakgrunder, vill helst ha något mörkt och diffust. Jag kommer att mörka ner hela bilden sen när sjäva grunden är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och när jag ändå håller på kan ni få en till:

 

AvatarProjectkopiera2.jpg

 

Här har jag format ansiktet lite mer och gjort käkpartiet smalare. Sen har jag börjat mörka ner och jobba med skuggdetaljerna. Och eftersom jag är så lat har jag gjort oskärpa på de lätt ojämna linjerna istället för att jämna till dem. Jag menar, på en avatar med storleken 70x80 pixlar tror jag inte att det spelar nån större roll... =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fattar vad du menar, skulle gärna vilja att den reflekterade något. Problemet är bara att det delt inte finns så mycket att reflektera, och dels är jag inte så bra på Photoshop att jag kan göra det snyggt. Ska satsa lite mer på matt plåt, tror jag. Men i vilket fall gäller det att få plåten att se mer metallisk ut...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu börjar bli någorlunda klar. Jag är ganska nöjd med den nu, men den kan behöva en viss finputsning. Problemet är bara att den som avatar blir så liten att det är svårt att se allt snyggt, så det får väl bli en beskärd version. Här är den senaste uppdateringen, har lagt på mörk bakgrund + min signatur:

 

AvatarProjectkopiera3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...