Hoppa till innehåll
Anime.se

Angels egg


IchibaN
 Share

Rekommenderade inlägg

hmm konstigt. efter jag läste ditt första inlägg så var jag tvungen och dubbelkolla om det fanns nån förtext, vilket det inte finns på min version. Det enda man ser är 4 kanji tecken som inte är översatta. Skulle du kunna PM mig prologen om du kommer ihåg den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En kanonbra rulle som garanterat söver 25% av publiken.

 

Själv har jag nog sett den en fyra gånger vid det här laget... vissa sekvenser är helt otroliga. Men det kräver väl en viss "jag är trött på normal animé" för att kunna uppskattas.

 

Jag tyckte den var helt ok. Så den två ggr på radf för att förstå den, men tydligen har översättaren struntat i diverse viktiga överättningar vilket gjort hela den här "förstå biten" mycket svårare! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte så mycket att översätta. :P

 

http://rei.evangelion.se/angelscript.txt Här har du scriptet..

 

Tagen ifrån http://www.cultivatetwiddle.com/angelsegg/scripts.html

 

Tack så mycket! :D Precis samma översättning som finns i min film, vilket innebär: Ingen text prolog, inga förtexter, det finns inget att förstå, man kan bara spekulera själv! Detta är givetvis min uppfattning! Kanske Freiztan har nån special version med förtexter! ;) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var helt ok. Så den två ggr på radf för att förstå den, men tydligen har översättaren struntat i diverse viktiga överättningar vilket gjort hela den här "förstå biten" mycket svårare! :surprised:

Ja, uppenbarligen bland annat förtexterna. Om du inte ser dom så kanske du borde ta en funderare på hur uppmärksam du är under en film.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var helt ok. Så den två ggr på radf för att förstå den, men tydligen har översättaren struntat i diverse viktiga överättningar vilket gjort hela den här "förstå biten" mycket svårare! :surprised:

Ja, uppenbarligen bland annat förtexterna. Om du inte ser dom så kanske du borde ta en funderare på hur uppmärksam du är under en film.

 

Grabben... Varför den kaxiga attityden? Det är svårt att hitta ett forum där det inte finns en massa besserwissrar(stavning?) som spelar Allan över nätet. Snyt dig och öva lite på artigheten inför nästa inlägg du gör!

 

Ursäkta om jag själv dragit ner stämningen men jag blir bara så irriterad!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du någon översättning till förtexterna?
Min egen, men jag har inte översatt allihop. Eftersom de varar i dryga tre minuter (och är textade med stoora tecken mitt i blickfånget vilket ju får en att undra om IchibaN har "sett" filmen med stängda ögon) såg jag inget trängande behov av att skiva upp namnen på alla animatörerna.

 

De namn som trots allt finns i textningen är:

 

Regisserad av Mamoru Oshii

Manus av Yoshitaka Amano och Mamoru Oshii

Musik av Yoshihiro Kanno

 

Han: Jinpachi Nezu

Hon: Mako Hyôdô

 

Bildregi: Cho Myong Hyon

Animationsregi: Yoshitaka Amano och Lee Hyun

Animationsdesign: Yoshitaka Amano

 

Härefter följer namnen på animatörerna, produktionstitlar, tekniker et.c.

Någonstans tror jag att jag har en version där jag skrev fler namn. Men inte tillgänglig just nu, hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du någon översättning till förtexterna?
Min egen, men jag har inte översatt allihop. Eftersom de varar i dryga tre minuter (och är textade med stoora tecken mitt i blickfånget vilket ju får en att undra om IchibaN har "sett" filmen med stängda ögon) såg jag inget trängande behov av att skiva upp namnen på alla animatörerna.

 

De namn som trots allt finns i textningen är:

 

Regisserad av Mamoru Oshii

Manus av Yoshitaka Amano och Mamoru Oshii

Musik av Yoshihiro Kanno

 

Han: Jinpachi Nezu

Hon: Mako Hyôdô

 

Bildregi: Cho Myong Hyon

Animationsregi: Yoshitaka Amano och Lee Hyun

Animationsdesign: Yoshitaka Amano

 

Härefter följer namnen på animatörerna, produktionstitlar, tekniker et.c.

Någonstans tror jag att jag har en version där jag skrev fler namn. Men inte tillgänglig just nu, hursomhelst.

 

Tack så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...