Hoppa till innehåll
Anime.se

Konjiki no Gash Bell!!


dawwe
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har nu känt till denna anime ett tag och märkte att ingen verkar ha gjort en tråd om den här så jag bestämde mig då för att göra det. Personligen så tycker jag att det är en högst njutbar serie med sin blandning av humor och action även om den nu temat kan kännas lite cliché så tycker jag att den helt klart är värd att se även om den nu också är väldigt lång. Animen och mangan har även kommit på amerikanske under namnet Zatch Bell.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första skall jag bara säga någonting som du redan vet Emil...

 

Jag håller inte med dig.

 

Denna serie är inte så speciellt bra alls. Den är ungefär som Pokémon eller någon annan typ av serie där folk använder sig av ett visst medium för att slåss, typ.

 

Bakgrund

Pojken Kiyomaro är en toppstudent på sin skola och har på senare tid börjat anse att alla är dumma eftersom han är smartare än alla andra. En dag anländer dock en pojke, som är utsänd från hans far i England till Kiyomaro och med sig har han en lustig bok med konstig text i.

Pojkens namn är Gash Bell, och han har tappat minnet. Dock är Gash fast besluten om att han skall hjälpa Kiyomaro att få vänner och att återvända till skolan.

Dock så börjar underliga filurer dyka upp och plötsligt befinner sig Keitaro och Gash i ett krig mellan demoner om platsen på tronen.

 

Som sagt, kliché är det minsta man kan säga om denna serie. Det är typ, jag skall bi stark, starkare, starkast...

Och så slåss hit och dit, etc, etc...

Serien kan få naruto att verka bra i vissa situationer. I övrigt så finns det vissa humoristiska inslag, men bra är den inte. Sedan att serien ser utt att bli över tvåhundra episoder hjälper inte till.

 

Jag säger tre av tio, och då med en mycket svag trea.

 

Mitt tips till de som vill se en bra serie; Om ni inte har gott om tid, så se ej denna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg ca 15 avsnitt och gav upp. Den var helt ok i början men blev bara sämre och sämre. Såg att serien är uppe i 131 nu, jag är glad att jag slutade i tid för jag har aldrig orkat se klart den.
Bra initiativ! Jag insåg var den var på väg redan runt tio själv. Men hade 40st avsnitt så jag såg dem innan jag gjorde mig utav med skiten. Sämre sörja har man sett, men för personer som är naiva och lättroade av lätta patetiska saker så är den perfekt. Den kan till och med för de mindre snabbtänkta personernas synvinkel te sig djup... när serien egentligen bara gör patetiska försök till att vara fyndig och meningsfull...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...