Hoppa till innehåll
Anime.se

DoujinMadoi: 05 - 26-27:e November (Västerås)


Rekommenderade inlägg

Inte för att trampa J-Cult på tårna, men jag tänkte att det vore bra att få ut det så fort som möjligt eftersom det är så kort tid kvar (13 dagar). Infon har ju varit uppe på Gaiaonline i några dagar, men den behövs även här:

 

Men DoujinMadoi:05 går faktiskt av stapeln den här månaden ändå. :D

 

För er som inte vet vad det är är det ett animekonvent som går av stapeln på Culturen i Västerås en gång var tredje månad (vilken helg det är varierar dock). Senast hölls den i augusti och det är då naturligt att denna hålls i november.

 

DoujinMadoi är så mysigt därför att det är ett mindre konvent där de flesta känner de flesta. Det anordnas även TV-spels turneringar, varav Super Smash Bros. Melee-turneringen är ett återkommande fenomen.

 

På detta DoujinMadoi kommer det även finns ett ex av ParaParaParadise på plats (om jag nu kommer, vilket är troligt, men Dreamhack är ju samtidigt).

 

EDIT: Infon som finns på GaiaOnline:

 

Ja kan ni tänka er. Det blir ett i alla fall! icon_whee.gif

Under tiden vi var på UppCon:05 blev Cyberborn (Kim som han också heter) påhoppad av ett antal personer som klagade på att det inte blev något DM5 nu i höst. Gissa om det peppade grabben!? icon_xd.gif Så när han kom hem fixade han allt han kunde och under dagens möte (9/11) så bestämde vi arrangörer och allt det viktiga som ska tas hand om. Det enda vi ska försöka med nu är att få ut en poster A.S.A.P (As Soon As Possible) av vad jag kan minnas. Allt ska vara fixat...typ... icon_razz.gif

 

Dock ligger det ett problem, idag är det bara 2½ vecka kvar till visningen. Det vill säga att för många kommer nog detta som en chock. Ni kanske har annat redan planerat och så vidare. Men vi försöker sprida orden så gott vi kan om visningen och hoppas att så många som möjligt i alla fall ska få veta att vi håller i en visning mellan Lördagen och Söndagen under helgen om 2½ vecka.

 

Tid och Plats

Så, vart hålls detta då? Vilken överaskning, på CuLTUREN i Västerås såklart! Samma gamla plats med samma gamla tider mellan den 26:e och 27:e November.

 

CulturenKarta.jpg

 

Lördag: 10.00 - 22.00

Söndag: 10.00 - 20.00

 

Sen så finns postern nu klar att titta på också.

 

Poster

 

Arrangörer

Sen dom trevliga personerna ni kommer se arrangera det hela är denna gång...

 

Joakim

Kim

Emelié

Sanna

Stefan (utan Skägg)

Stefan (med Skägg)

Jim

Nisse

Pierre

Linus

 

INFO

Dock kommer det inte vara 100% som alltid. Eftersom vi var tvungna att boka CuLTUREN så plötsligt så har vi inte tillgång till den så fina Box 1 vi brukar visa film i under någon om dagarna. Istället, kommer film visas på en projektor i Box 2 (där vi brukar ha TV-spelen), och TV-spelen har flyttats till den mindre Box 3 som finns. Detta gäller som sagt under både Lördagen och Söndagen.

Sen under Lördagen, så har vi inte hyrt det såkallade 'Torget' som finns där folk brukar sitta och mingla m.m. Samt brukar försäljare stå där. Men som det verkade skulle vi få kunna vara där ändå (bara det att en del folk ska vara i Box 1 som kan komma ut ibland för att sträcka på benen typ). Men detta är endast under Lördagen så under Söndagen är Torget VÅRAT! icon_mrgreen.gif

Sen kan det nämnas att vi inte vet vilka försäljare det kommer, om några alls (?). Just på grund av så kort varsel. Vi vet redan nu att Joa och Håkan inte kommer ( icon_cry.gif ) men vi hoppas kunna få tag i någon iaf som kan 'lura' pengar av oss.

 

Priser

Priserna är det vanliga. 50kr per dag för dom som redan är medlemmer. Annars kostar det 100kr för att bli medlem i ett år, men då går du som person första dagen gratis, men vill du gå andra dagen kostar den som för alla andra (50kr).

 

Teckningstävling

Vad mera bör nämnas? Självklart har vi en fin teckningsävling som vanligt för er alla med ett behov av att rita tills pennan glöder. Temat för denna gång är:

Pojk/flickvän som robot.

Tolka det hur ni vill! Dock har vi lite krav. Det ska SYNAS att personen är en robot. Inget Chobits aktigt här inte som ser ut som en vanlig liten tös. Vad vet jag, kanske har han/hon en fet mördar kanon ut genom ryggen eller något sjukt. Brainstorma! Det finns massa kul att komma på! Sen, får det inte vara några fanarts. Så vi vill inte se She, The Ultimate Weapon här inte. icon_evil.gif Samt tar vi endast emot färdiga bilder, inga småskisser. Sen vill vi se ordentliga karaktärer, inga streckgubbar och dyligt.

Glöm dock inte heller att vi kommer hålla en LIVE teckningstävling på plats som vanligt. Där ni på tid ska rita det hemliga temat som avslöjas på plats. icon_wink.gif

 

Sovplats

Här ligger ett problem, STORT problem. Vi har inte en aning vart folk ska sova denna gång. Vi har ännu inte frågat på Vallbygården (det vanliga stället) vilket vi nog ska, men om ryktet bär med sig rätt ord har vi fått höra att någon, ingen vet vem, lyckats haft sönder något (tydligen glaset som skyddade en tavla) så dom som äger Vallbygården vill tydligen (kanske) inte ha med oss att göra längre, det vill säga, vi vet inte vart vi ska låta våra medlemmer sova. icon_stressed.gif

 

Matställen

Självklart behöver ni äta. Det finns massa trveliga ställen att käka runt om i Västerås. En hel del caféer, McDonalds (2st) för dom som vill, pizzeria Amore (riktigt gott!) m.m. Finns också ett ICA endast 10-15min ifrån konventet där ni kan införskaffa godis, läsk och även kanske något mera mättande att tugga på om det så önskas.

 

Schema/Aktiviteter

Vad bjuds det på då? Saft och bullar? Hell no! icon_pirate.gif Här blir det anime åt våra medlemmar samt en del sköna TV-spels turneringar för er som gillar att variera och skrika åt varandra när det går både bra och dåligt.

 

Lördag:

09.00 - 10.00 --> Insläpp

10.00 - 10.30 --> Introduktion

10.30 - 11.30 --> Cowboy Bebop - 11-12

11.30 - 13.30 --> Genshiken 5-8 avsnitt

13.30 - 14.30 --> Gravitation 9-10 avsnitt

14.30 - 15.30 --> LUNCH

15.30 - 17.30 --> Drunken Master 2

17.30 - 19.30 --> Neon Genesis Evangelion 1-4

19.30 - 21.30 --> Elfen Lied 5-8

 

Söndag:

10.00 - 11.30 --> Azumanga Daioh 3-7

11.30 - 13.30 --> Full Metal Alchemist 36-39

13.30 - 14.30 --> LUNCH

14.30 - 16.30 --> Vampire Hunter D Bloodlust

16.30 - 18.30 --> Scrapped Princess 1-4

18.30 - ??.?? --> Avslutning

 

Tävlingar:

Lördag - 15.30 --> Super Smash Brothers Melee - turnering

Lördag - LUNCH --> Teckningstävling LIVE

Söndag - 11.00 --> Capcom VS SNK 2 - turnering

Söndag - 14.30 --> Soul Calibur 2 - turnering

(dag och tid ej satt) --> Burnout: Revenge - turnering

 

Jag vill påminna folk om att ändringar kan ske. Saker kan krångla, förseningar kan ske. Så bit ihop och ta det som det kommer om nu något skulle dra ihop sig. Vi försöker dock göra så gott vi kan för att saker ska förhindras.

 

Kontaktlista/Hemsida

Fortfarande inte nöjd med infon du läst? Något som gnager dig i nacken att allt inte är 100% klart för dig? Självklart ska du fråga då! Visst kan jag, Drevlin, försöka så gott jag kan. Men egentligen är det inte mitt göra eftersom jag inte ens sitter i styrelsen och dessutom inte har koll på exakt allt. Så därför hänvisar jag er att skriva eller PM dom olika styrelsemedlemmarna på J-Cults Forum som vi har fixat åt er. Hoppas du hittar det du söker om du nu gör det. icon_3nodding.gif

 

 

 

Jag och dom i J-Cults styrelse hoppas att ni med vänner ska kunna komma på våran Doujin Madoi 5 visning och att det ska bli en trevlig upplevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gnah! Dojin Madoi som är så kul. Men det där utspelar sig rakt under min födelesedagshelg, plus att det är en himla massa annat stök där.

 

Mycket, mycket synd. Dojin Madoi är en av de mysigaste tillställningar jag varit på. Det var tokroligt att ha nördspel där förra gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer inte ihåg vad Kim (ordföranden) heter på Zmanga.

Kim är huvudarrangör på denna visning, men han är inte ordförande i J-Cult.

 

Om någon vill ha information om något på visningen eller vill anordna någon turnering eller liknande så hänvisar jag till http://www.zmanga.se eller http://www.j-cult.se, där hänger jag och fler involverade människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...