Hoppa till innehåll
Anime.se

Behöver hitta en bra lokal i Stockholm


FallenAngelII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har en inplanerad TV-spelsturnering i Super Smash Bros. Melee mellan den 4.e och 8:e januari 2006. Men redan den 2:a ska utlänningarna (som blir ganska många) få komma för extra aktiviteter, som bl.a. sightseeing, utomhusgrillning (!!)(de älskar flintastek, och det finns tydligen bara i Sverige) och en (vit) natt på stan (folk som vill supa får ta ansvar för sig själva separat från vår grupp).

 

Så vad jag behöver är förslag om bra lokaler i Stockholm (varsomhelst, så länge man kan ta sig dit kommunalt) som inte är så dyra. Vi planerar att ta inträdesavgift på 75 kr per person för att betala för lokalen. Detta är standard för Smashturneringar och utomlands är inträdet satt på mycket högra.

 

Med en planerad turnout på ca 100 kr räknar jag då med 7500 kr till lokalkostnaden. Jag har ansökt om aktivitetsstöd från Sverok och vi får se hur det blir med det.

 

Anyway, någon som har bra förslag för lokal? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med en planerad turnout på ca 100 kr räknar jag då med 7500 kr till lokalkostnaden. Jag har ansökt om aktivitetsstöd från Sverok och vi får se hur det blir med det.

 

Räknar du med 100 pers på en turnering? O_o isåfall hur många tv apparater och el uttag krävs?

 

Förstår inte riktigt det första du skrev om utomhusgrillings osv :S ?

Däremot så lär det inte vara svårt att få en lokal i 4 dar för 7500 kr :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

100 pers minst. Jag har hittills endast haft anmälning på ett onlineforum för främst Amerikaner och redan fått in 50+ anmälningar. Vänta bara tills allmänheten får veta.

 

Vi kommer nog behöva 10-15 TV-apparater. Om du bor i Stockholm och vill komma kan du bidra med att låta oss använda din TV. Du får då gratis inträde :P.

 

Grejen är ju det att vi behöver den i 6 dagar (5 dygn). Utlänningarna som ska komma (ett ca 30-40 tal) behöver en plats att sova på under de två dagarna innan turneringen då jag planerar extra aktiviter för dem som t.ex. utomhusgrillning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, tre.

 

ETA: Jag kan ju givetvis ha fel ang. kostnaden av de lokalerna. Är bara vad jag hört.

 

Men jag vet att Raison d'etre letat efter en annan lokal som man kan ha kvällstid/över natten för våra fester som börjar växa ur Skogås-lokalen lite, och det har ännu inte gett något. Allt är för dyrt eller så

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, tre.

ETA: Jag kan ju givetvis ha fel ang. kostnaden av de lokalerna. Är bara vad jag hört.

 

Du har säkert rätt :S Jag jämför bara med priser på t.ex. replokaler och små utrymmen som man hyr under korta perioder. Har aldrig tänkt på vad en lokal för 200 pers skulle kunna kosta om man hyr den så länge :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vårt lilla krypin i Skogås tar 20 pers bekvämt, upp till 40 kan man väl klämma in men då får det gärna vara sommar så man kan var ute lite.

 

Dougakon tog väl maximalt 300 pers, om jag inte är helt ute och cyklar. Så även om din lokal är hälften så dyr vill du ha den längre... Jag tror helt enkelt inte att du kan få det för under tiotusen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dogakons konventslokaler tog ungefär 300, ja (knappt). Sen var det bion och sovlokalen ovanpå det. Konventslokalerna tror jag gick på knappa 15 papp för 2,5 dygn, och det var jäkligt billigt.

 

Skulle säga att det vi använde som TV-spelsrum på Dogakon 2 och 3 skulle passa bra. Kolla med Sollentuna Bibliotek, det var de som hyrde ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...