Hoppa till innehåll
Anime.se

Stockholms Internationella Filmfestival


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

Nu har stockholm filmfestival dragit igång (faktiskt sen i onsdags). Var på horror night igår fredags. Såg först The Eye...Infinity (Hong Kong) klockan 23:30. Det var en ganska bra film skräck blandat med komedi men mest skräck. Handlar om 5 ungdomar från Hong Kong som åker till Thailand -där en av dom kommer ifrån- och försöker få kontakt med spöken. Den var ganska bra framförallt var det en perfekt blandning av skräck och komedi man blev rädd trots att det fanns komedi emellanåt så det blir 7 av 10. Film nummer 2 var The Neighbour no.13 (Japan) började 01:30. En sorts hämnd historia regiserad av Takashi Miike så man kan ju gissa sej till en del av händelserna i alla fall om man sett Audition den var väl lite i samma stil. Man var tvungen att vara alert hela tiden min kompis slumra till efter 1,5 timmar så han har typ inte en anning om vad filmen handlade om man jag gillade den starkt den får 8 av 10 i betyg. Film nr 3 började ca 04:00 och hete The Nun (Spanien) det här var regissörens debut film vilket märktes. Han hade antagligen varit i hollywood för att kunna efterlikna så många skräckfilmer som möjligt hade somnat om det inte var för att jag precis tryckt i mej 2 energi drycker och en kaffe. Men slutet var ändå lite annorlunda så jag är generös och ger den 4 av 10 i betyg.

 

Någon annan som ska eller har varit på sthlms filmfestival? Lägg upp era recensioner här eller tipsa om någon film. Personligen ser det ut som att jag ska på fight night på torsdag och se A Bitterseet Life, Blood and Bones och BloodRayne. Sen på lördag blir det antagligen Lady Vengeance med Face 2 Face efteråt då man får träffa Park Chan-wook och ställa frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...