Hoppa till innehåll
Anime.se

Massor med j-rock till Tyskland


Dancing Moon
 Share

Rekommenderade inlägg

Ungefär som titeln säger, 2006 är ett bra år för älskare av japansk rock.

 

Bandet Deadman spelar redan i januari, och någon gång nästa år kommer också Dir en grey, Moi dix mois (både spelade för fyllda hallar förra året i Tyskland och Frankrike) Kagerou som har varit här flertalet gånger, Nightmare och Mucc tillbaks till Europa.

 

Nya gäster är Merry och Hyde , som kanske är mer känd som sångare i L'arc~en~Ciel.

 

När det gäller noise och experimentell musik är Electric Eel Shock och Melt-Banana gamla besökare vid det här laget, de har både passerat Sverige och lär göra det igen.

 

Det ryktar dessutom att Gazette, D'espairs Ray och BLOOD kommer igen

 

För den som vill hålla reda på dessa och andra bands uppdykande här kan jag rekommendera följande sidor:

Jmusic Europa, de har en kalender med europeiska konserter

Raison d'etre, svensk j-rockförening som kommer försöka posta om datum så fort de släpps

Gan-shin, en av huvudarrangörerna bakom de flesta konserter

NeoTokyo, egentligen anime/manga butik som är andra huvudarrangör för konserterna. De har ett tvåspråkigt nyhetsbrev

 

När japanska artister kommer hit, brukar de nästan alltid besöka både Tyskland och Frankrike, så det är troligt att alla gör det denna gång också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Imorgon tror jag Dir en Grey spelar i Berlin. Är grymt sugen på att se dem, men inte i Tyskland. Beror iofs på att jag måste få med mig en kompis och eftersom det rör sig om en liten utflykt så även pengar hade varit bra att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...