Hoppa till innehåll
Anime.se

Vicious goes Flash


Vicious
 Share

Vilken Film var bäst?  

18 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken Film var bäst?

    • ODB
      4
    • Bombskyddet
      14


Rekommenderade inlägg

Jag har under mitt andra, och nu tredje gymnasieår haft kurserna Multimedia A och B. I de här kurserna har vi fått lära oss Flash, och som inlämningsuppgift har vi fått att göra en film.

 

Den första, skulle bara "vara". Inga förväntningar sattes på oss. I den andra så skulle vi ha en mer strukturerad story.

 

Film #1: ODB.

Handlar om Ollie, Duvan och Bulten, tre kompisar som skall stoppa Dr- Steins onda planer.

http://www.sheezyart.com/view/595536/

 

Film #2: Bombskyddet

Desco och Dipp är två kompisar som bor i Bombskyddet. En stad ute i öknen.

http://www.sheezyart.com/view/595545/

 

 

CC är mycket välkommet. Kan tilläggas att jag slet i ca 7-8 veckor på vardera film. (Fick MVG på båda, dock ;))

 

Rösta gärna också På vilken som var bäst!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså, HAHAHAHAHAHA fan vad grym du är!!!! fan va roliga dom var, båda va asså hur bra som helst och 2an var ju bäst gjord.. men 1an var mkt roligare asså ja o min bror flabba cp mö! hahaha, Detta var det roligaste ja har sätt på anime.se :D Fan ja vill se mera sånnahär.. det roligaste var att det var svänska röster och att gubbarna såg så roliga ut .. och bra humor osv.. Fan va ägande!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Juletid vettu ;)

 

Tycker animationerna och flytet i filmerna var riktigt bra, likaså var röstskådespeleriet helt acceptabelt. Jag gillade mer Bombskyddet, fast jag tyckte båda var bra.

 

Inget mer att visa? :)

 

Inga HELA filmer iaf :P

 

 

RIKTIGT bra, wow alltså. Nu är jag extra sugen på att lära mig flash.

 

Superbt!

 

Tycker att animationen var bättre i ODB, men feelingen i bombskyddet bäst.

 

Bombskyddet är BRA mycket längre än ODB, men jag hade ungefär lika lång tid på mig på båda. Därför blev flytet och animation lidande i Bombskyddet. Var tvungen att vinna så mycket tid som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen verkar ge kritik så då får väl jag göra det. I allmänhet så känns filmen stel. I 'helhet'. Bombskyddet var inte intressant... Tyckte inte att humorn var specielt bra heller.

 

Aja, bara allmänt gnäll från min sida. I helhet så var filmerna bra men det finns mycket att finslipa. Dialogerna kunde gärna ha varit lite mer 'dynamiska'. Jobba på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen verkar ge kritik så då får väl jag göra det. I allmänhet så känns filmen stel. I 'helhet'. Bombskyddet var inte intressant... Tyckte inte att humorn var specielt bra heller.

 

Aja, bara allmänt gnäll från min sida. I helhet så var filmerna bra men det finns mycket att finslipa. Dialogerna kunde gärna ha varit lite mer 'dynamiska'. Jobba på. :)

 

Båda filmerna är urstela, jag vet. Mycket tack vare animationen, som inte fick någon rättvisa p.g.a att jag inte hade så mycket tid att lägga ner på just det. I nästa film som jag gör, när det nu blir, så kommer jag att lägga ner mycket mer tid på flytet.

Inte intressant och dålig hunor, det är grejer som är upp till var och en, alla har sin egen smak. Men jag håller med om att humorn inte är på någon hög nivå precis. B)

 

jag tycker att röstskåderspelarna skulle ha lite mer inlevelse, det låter onarturligt för att det låter narturligt om du fattar vad jag menar... men det var jäkligt bra filmer annars

 

Röstskådespelarna var mina egna klasskamrater, inga proffs. Vissa kunde dock haft lite mer inlevelse på vissa dialoger.

det låter onarturligt för att det låter narturligt om du fattar vad jag menar... Nä, faktiskt inte... förklara!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att ni gjort det skit bra, anledningen till att det låter konstigt är för att han inte använt en proffs studio och mixat ljudet.

 

(själv jobbar jag med sånt dagligen så jag bör veta).

 

bakom ljudet till alla kända serier och välproducerade tecknade filmer ligger skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit mycket jobb med, mixning, effekter osv...

det är inte i närheten så lätt som ni tror.

 

där av tycker jag att detta är skit bra gjort! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bakom ljudet till alla kända serier och välproducerade tecknade filmer ligger skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit mycket jobb med, mixning, effekter osv...

det är inte i närheten så lätt som ni tror.

 

Förklara då hur jag har sett flashfilmer med svinbra röstskådespel där de bara lekt? :rolleyes:

 

De har lekt seriöst? Men sen beror det ju faktiskt på utrustning och andra saker också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att röstskåderspelarna skulle ha lite mer inlevelse, det låter onarturligt för att det låter narturligt om du fattar vad jag menar... men det var jäkligt bra filmer annars

 

 

Måste bara säja, det var ju det som var roligt! Annars hadde ja inte tyckt det var så bra :/ Iallafall asså rösterna var ju grymma o ja tyckte det var mega roligt att lixom vissa var lite onatuliga kanske... Asså det var därfför ja skratta + att det var välldigt roliga animationer till rösterna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förklara då hur jag har sett flashfilmer med svinbra röstskådespel där de bara lekt? :rolleyes:

 

Det här är så typiskt, folk tror att ljud bara blir bra av sig själft, om du tänker efter varför finns ett yrke som heter: Ljud tekniker.

det är klart man kan få till det bra med små medel om man har rätt utrustning. Jag menar va i helvette, kolla vilken musik affär som helst, varför tror du att just sång mickar kostar 6000:- ?

 

Visst man kan ha "tur" och kankse readan äga en bra mick osv, men om du ska ha det att låta som nått annat än en konversation genom typ teamspeak eller ventrilo, så måste du ha en studio och en riktig mick.

Detta behöver dock inte betyda att det låter bra bara man har rätt grejer, men om man ska ha det att låta bra bör man ha både bra grejer ocb bra skådespelare/ manus. Men i detta fallet skulle jag säga att mycket ligger i kvalitén.

 

och det kan ha varit så som Dockster sa:

 

De har lekt seriöst? Men sen beror det ju faktiskt på utrustning och andra saker också.

 

 

Ljud är minst lika svårt om inte svårare än att illustrera skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit*

 

OJ! Jag är väldigt ledsen. Det är jag som läste fel från början så jag citerade fel i förra och bla bla bla....

 

Ursäkta.

 

Min åsikt är fortfarande; röstskådespeleri och utrustning är olika saker. Vad gör en utrustning om man inte har bra röstskådespelare? Jag menade från början att jag sett folk som har bra röstskådespeleri i flashfilmer på oseriös nivå.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okokok, dags att lugna ner sig i den här tråden.

 

Seppemulle: Jo, ljud är något man inte tror ska ta så lång tid, men det är väldigt krävande, om man ska vara noga. Roligt att du, som ljudtekniker, tycker att mina filmer var bra! :D

Men det finns en skillnad mellan skådespeleri och ljudkvalité.

 

InAction: Hjälper inte att hetsa upp sig på nätet, ingen som tar en på allvar då. Jag förstår vad det är du vill få fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...