Hoppa till innehåll
Anime.se

Low-poly 3D Minotaur WIP [Update 28-02-06]


Mustela
 Share

Rekommenderade inlägg

Jaha! Har börjat göra lite olika grejer till en förrenderad film som ska föreställa ett spel jag länge gått och funderat på. Ursprungligen skulle det vara en OnlineRPG-mod till UT2004. Men jag har bestämt mig att skjuta på projektet och göra det till UT2007 istället pga. bättre motor och förhoppningsvis en större mod community.

 

Nåväl, jag har börjat pyssla ihop en minotaur i 3dsmax för detta ändamål.

 

1548 trianglar

front2sm.th.pngside4vu.th.pngperspective6ny.th.png

 

 

Måste bara hitta bra referenser till huvudet, sedan blir det att börja göra utrustning och texturera.

 

Posta gärna kommentarer, kritik eller förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaren.

head9dw.th.pngminotaur013nf.th.png

Har börjat med huvudet och gjort lite förbättringar på kroppen, såsom fetare axlar och nacke och större ben ;) Jag kommer att fixa till edgeloopsen på huvudet, för dom som vet vad det betyder.

 

Målet är väl att det ska se så bra ut som möjligt. Jag följer inga realistiska proportioner(finns minotaurer på riktigt? XD).

Lite info om minotaur

 

Jag tror att UT2007 kör på ungefär 5000-10000 trianglar + virtual displacement map (fungerar likadant som normal map). Så jag kommer nog ha lite mera detaljer innan den blir klar.

 

Sedan kommer utrustningen med, yxa eller hammare är obligatoriskt >;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att händerna är lite små, och borde han inte ha färre fingrar än tio, funderar bara rent biologisk sett. Även om nu fabeldjur brukar vara väldigt fiktiva och svåra att verkligen få att funka rent fysisk sett.

 

Bara för att kritta lite mer så tycker jag att hans armar borde vara modell superbiff, då han nog ska svinga de där tunga vapnen och mosa människor och allt annat som kommer i vägen.

Just nu ser de lite klena ut för resten av kroppen liksom.

Det syns bäst från "right wiewport".

 

Ska han ha päls?

 

Jag tyckte att jag såg att de skulle ha mer än 10000 polygoner på var gubbe i nån tidning.

 

 

Här kan ni se lite screenshots och så. Klicka på "Fotostrecke: Unreal Tournament 2007" för att se dem.

 

Såg den på killen i malcoms uniform i samma tidning som jag läste om polytalet, där fanns en del coola effekter.

:O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2196 trianglar än så länge.

02031ok.th.png02018xj.th.png02022qs.th.png02041lr.th.png

 

Lade till mycket mera detaljer på hornen, och försökte få till något bättre edgeloops runt axlarna och halsen.

 

Jag ska nog flytta upp axlarna en aning och göra midjan och överkroppen bredare. Händer också kanske. Kanske också lägga till mera detaljer på hovarna. Sedan ska jag fixa en mun och en nos till honom, det måste vara svårt att inte kunna smaka eller lukta något... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu fattar jag hela grejen. ser riktigt bra ut, va skaru göra med den nu då ?:D (vill se mera! :) hehe).

 

Planen är att använda den till en film, som ska simulera ett spel jag förhoppningsvis kommer kunna förverkliga i framtiden. Modellerna kanske kommer användas där med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

2864 trianglar. Har gjort honom lite biffigare, och satt dit näsborrar och mun...

Och en svans! Den ser lite skum ut när den står rakt ut sådär, men det är för att det ska bli enklare att rigga sen. :);

03015xt.th.png03029nw.th.png03047ap.th.png03039ex.th.png

03057gp.th.png03066fy.th.png

 

Har även börjat mekka lite utrustning med.

03075tq.th.png

 

Ska väl snart bege mig in i textureringsfasen. Som alltid är K&K välkommet (kommentarer och kritik.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...