Hoppa till innehåll
Anime.se

Guild wars faction fråga?


Vargen2
 Share

Rekommenderade inlägg

båda e enskilda, men du får tillgång till Assassin och Ritualist i Factions (utöver de vanliga), men sen om du bara har factions så kan du bara vara i Cantha, om du bara har "vanliga" så kan du bara vara i... eh... "vanliga" världen, har du båda så kan du slå ihop accounten i de båda spelen. men då förlorar du två karaktärsplatser (men du kommer att kunna köpa extra så småning om), men du får även tillgång att få alla eliteskills, vissa finns bara i "vanliga" världen medan vissa bara finns i Cantho.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det "vanliga" Guildwars är bra överlag (mission, story etc.), men sen har jag inte kört klart Factions än, har ett uppehåll i Guildwars spelandet för tillfället. Nackdelen med "vanliga" guildwars är så klart att du inte kan köra assassin och Ritualist och sen antagligen (var så sist ja var i vanliga världen) att det inte är alldeles för mycket folk där som man kan teama upp med (de kommer iofs tillbaka allt eftersom man tröttnar på factions), iofs så brukade ja göra så mkt som möjligt med henchies, så slipper man oroa sig för Quiters (i factions världen är uppdragen svårare även vanliga quest är mycket svåra att klara utan ett mänskligt team eller dem var det innan mitt uppehåll.).

 

onödigt info, vapen och rustningar är coolare i Cantho. (de har Katana och hela världen är mkt inspirerade av japanskmedeltid, eller var det kinesisk? Hur som helst så är Cantho världen mycket snyggare gjord än den "vanliga" världen.

 

Vilket som är bäst är mycket svårt å säga speciellt när jag som skrivet inte klarat av Factions än, men förtillfället lutar det ändå mot Factions (för jag har inte testat igenom alla pvp grejjorna och inte heller faction wars eller vad man ska kalla det.)

Gillar du story i spelet > guildwars

Gillar du en utmaning > Guildwars: factions

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det vanliga guild wars är bäst att börja med eftersom Factions satsar mycket på PvP senare i spelets gång(PvP= Player Vs Player).

 

Men det första Guild Wars har ett lugnare tempo och man lär sig hantera spelet i fred och så börjar man i det så kallade "The Searing" (eller nåt).

 

The Searing är ett nybörjar område som man alldrig kan komma tillbacka med sin karaktär med,(av vad jag vet) så när du är, där gör klart alla quest(om man vill).

även om detta är inget att oroa sig för om du vill börja med Factions så funkar det lika bra men jag rekomenderar det första.

 

Och Dread man säger/skriver bara Factions.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

yepp. I know. Det gjorde jag, men behövde bara göra det en gång i inlägget. (iofs körde jag det långa officiella namnet en gång också). Sen finns det inget man säger/skriver bara, visst fökortar man det till bara factions, så blir det mindre att skriva, dock så är Guildwars: Factions exakt samma spel, men mer specificerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oke det ska jag komma ihåg.

 

och för att stanna on Topic, så tycker jag att Guild Wars är bäst att börja med om man vill ta det lugnt men om man vill ha fördelen med 2 extra klasser och trevliga PvP strider ska man ta Factions.

 

En stor nackdel man borde känna till om Factions är dock att man kan bli stående ett bra tag i väntan på att få göra PvP missons eftersom det krävs ett visst antal spelare på båda sidor innan matchen börjar.

(Kurzicks och Luxons)

 

Om de inte fixat det med senare patchar sedan jag lirade.

 

Men för att inte förvirra Vargen2 so kortfattar jag att du och jag är överens om att det första Guild Wars är bäst att börja med?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det beror på om man är mest intresserad av story eller pvp. Sen att guildwars är bättre uppbyggt från start till mål, är en annan femma. (fiendernas level och svårighetsgrad överlag).

Kan tro att min ritualist fick en chock när alla Henchies blev lvl 20 och fiendernas svårighetsgrad ökade kraftigt (lvl21?) när man kom till fastlandet. men tror jag skrev det innan, gillar man pve så ska man nog ha guildwars först, och pvp är det som sagt factions som gäller.

allra helst bör man jämföra detta med den erfarenhet man har ifrån andra mmorpgs, eventuellt andra rpgs med en grundläggande story.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara en sak du sa att man bara får 4 slots om man har guild wars och ja det får man bara. och när man köper till factions så får man ju 2 slots till alltså totalt 6 platser att göra karaktärer på. bara så att ingen blir konfunderad över det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...