Hoppa till innehåll
Anime.se

En Samurai!


Davidlolbarn
 Share

Rekommenderade inlägg

Hans ansikte verkar nästan lite...konkavt?

 

Vad jag menar är att hans näsbrygga/nedre panlob verkar vara intryckta i huvudet. Det som ger mig intrycket är att hans högra öga verkar större än hans vänstra, och sitter lite långt in från kanten.

 

Jag tycker att tummen är okej, det är lillfingret som får den att se konstig ut.

 

Hoppas att det hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo de hjälpte nog endel : ) Det där med at ögat e större vet jag trodde bara ingen skulle tänka på det ;) hihi och var för lat för att ändra det.. lol Men ja vet inte va du menar med panlob vad är det? =D vill gärna veta om ja vet så kanske de kan hjälpa mig mkt!! :D

 

btw tack för den långa kommentaren!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, jag stavade fel, det ska vara pannloben och inte panloben. Sorry.

 

Hoppas att du inte känner dig stött över att jag varit och kladdat med färgkrita på din bild. :P

 

De tre saker som jag ser tillsammans gör att ansiktet ser konstigt ut:

 

DavidlolBarnssamurai.jpg

 

Nedre delen av pannan ser ut att vara väldigt platt. (Röd pil) (Det jag menade med pannloben.)

 

Näsbryggan ser lite grund ut. Alltså precis mellan ögonen egentligen.(Grön pil)

 

Vänstra ögat sitter lite långt ner. (Blå pil)

 

Vet inte hur jag ska förklara annat än med pilar.

 

Det där om näsan är föresten en smaksak när man tecknar den stilen som du gör, men den förstärker den lite "skeva" känslan jag får av ansiktet.

 

Om du tänker dig honom i profil så skulle nästippen vara i nästan lodrät linje med pannans främsta del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du menar att näsan ska gå mer ut allså inte den "Böjen" ja gjorde.. Du menar att den ska gå mer: / sådär istället? Annars fattar ja nog inte hehe ursäkta för ja e seg. ^^ Tycker mer att högra ögat ska vara mindre efftersom de ser störe ut än de vänstra + att de vänstra e närmare. Det där med pannan har ja svårt för att fatta med XD haha ja måste va seg i huvvet.. Men ja tror ja fattar ungefär när du sa tänk hur han skulle sätt ut i profil, Då förstod jag att näsan var fel iallafall! TACK tack! för kommentaren! Har lärt mig nått!(tror jag) Förklara gärna vidare på det med pannan skulle du vara shyst^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du tänker böjen från nästippen och uppåt, så ska den vara ännu mer inböjd. Dessutom är det väl ändå det högra ögat som är närmare och därför borde göras lite större eftersom det redan är mindre än det vänstra?

 

Örat kanske skulel kunna sitte lite högra upp. Sen ser den högra armen lite konstig ut. - Lite smal? Väldgt avsmalnande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha förstår vad du menar ; ) Tror det är ögonen som kanske ser lite "Barniga ut" Men han e la typ 17-18 ^^ Har inte bestämt mig tihi..

 

Somsagt många har kommenterat fel o ja vet att de e ganska många fel men la inte ner nåntid alls på den =P Ritade la den på 45 minuter o pallade inte sudda vissa skit saker o sånt.. La bara upp den för skojskull men vissa fel hadde ja aldrig tänkt på är jätte tacksam för alla givande kommentarer! =D Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...