Hoppa till innehåll
Anime.se

I made an Elf


Loki
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjenare!

Har åter igen fått upp intresset att teckna, men har i stort sett glömt av allt man lärde sig innan. Så detta är första seriösa försöket från mig på en evighet.

Är medveten om att skorna/kängorna/whatever ser konstiga ut. samt att ena handen är lite... liten...

Är det något mer som skulle kunna förbättras?

 

Elf... sak...

 

Hoppas på lite kritik ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fin bild, jag suger rätt hårt på att ge kritik D: Men det mesta ser bra ut i mina ögon, bortsett från att handen kanske är lite liten, som du själv sa. För övrigt tycker jag att vapnet blev riktigt fräckt =)

Avundas din rita vapen skillz~

Keep it up som man brukar säga~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hans högra axel är större än hans vänstra (sett från betraktaren),

hans vänstra kind sitter högre än hans högra, och ahns er ut att...luta.

Nu börjar jag bli kinkig, jag vet, men jag är sån. ;)

Ögonlappen är lite för liten, om hans vänstra öga är lika stort som hans högra så ser ögonlappen knappt ut att räcka till.

 

Förutom det anatomiska skulle du vinna mycket på att "städa" bilderna när du har scannat dem. Det höjer känslan rätt mycket när det inte finns små skissade linjer här och där.

 

Fyller du i med bläck? Det ser ut så så jag ska ge lite kritik från att du har gjort det.

Om bläckteckningen, så verkar du rätt stadig på handen.

Vad jag skulle säga att du ska jobba på är att få bläcklinjerna jämntjocka, jag vet att det är skitsvårt, men det gör att det ser prydligt ut.

 

Vad använder du för bläckpenna/pennor?

Du ser ut att kunna behöva en tjockare än den du har, för att kompletera.

 

Hoppas att du inte tar illa upp, jag är bara pedantiskt. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen :D Precis sådan kritik man behöver ^^

Jao, kinderna är lite svårt för mig att få till lika :| Däremot ögonlappen har jag aldrig tänkt på...

 

Städa?

 

Ingen aning, bara tog något som låg nära till hands. Var inte sådär jätte extremt noga med allting ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väldigt lätt att göra något sånt som ögonlappen.

Det enda sättet att inte göra sånna småmissar är att tänka på vad för funktion som saken man just tecknar har.

 

Med städa menar jag att man suddar ut eventuella "spöklinjer", som vid parerstången till svärdet, där ser du en zon som är gråare än resten av pappret. En annan är mitt i den övre högra delen på bältet.

 

Man tar helt enkelt och suddar bort sånna gråzoner. Det är det jag kallar att städa.

 

Vad jag menar med vilke sorts bläckpennor menar jag hur tjocka de är.

Det finns allting från 1.5 mm till 0.05 mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...