Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp vid köp av anime :)


kokaburra
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på att köpa Ghost in the Shell: Stand alone Complex.

 

 

Jag äger en långfilm själv, och tyckte den va riktigt bra. Så nu står jag vid tröskeln till att köpa hela säsong 1 på DVD.

 

 

Jag har ingen aning om vilken affär (på webben) man ska köpa ifrån.

 

Jag har sett att de har alla DVD:er på webhallen, men i så fall får man köpa 1-4 från EU, sen resten från antingen USA eller AU (Australien).

 

Jag undrar; vad är det för skillnad på dessa? Ser DVDerna olika ut? kan det vara olika översättningar? osv.

 

Skulle vara guld om man kunde hitta en sån "collectors edition" eller en vanlig BOX med alla DVDer i, så om ni har nå tips, skriv gärna :)

 

 

tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En box finns här: http://sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=55498

 

Sen skulle jag inte rekommendera att köpa de svenska dvderna, textningen brukar allt som oftast vara översatt från den engelska, och så har det heller inte kommit ut någon ny volym på ett år.

 

Annars så är det inte någon direkt skillnad på USA- och AU-dvder, förutom utseendet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars så är det inte någon direkt skillnad på USA- och AU-dvder, förutom utseendet.

 

Um, jo. USA kör med NTSC medans AU använder sig utav PAL, som vi i sverige också gör. Sedan kan US releaserna ha mer extramateriel. Tycker själv att de amerikanska utgåvorna är litet mer påkostade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fin box! Billig dessutom :)

 

Bra att det inte är svensk text, för det vill jag inte ha :)

 

 

Man kanske skulle ringa dem och be dem ta in i lager, hmm hmm.

 

 

Fortsätt gärna att rekomendera olika återförsäljare! :D

 

 

 

...är så många serier jag vill ha, känns som om detta aldrig kommer att ta slut :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...