Hoppa till innehåll
Anime.se

Behöver hjälp (med Sakura Taisen/Sakura Wars)!


FallenAngelII
 Share

Rekommenderade inlägg

OK, de som spelat eller sett Sakura Wars/Sakura Taisen borde veta att det finns jättemånga Sakura Wars spel och serier där ute. Flera OAVs och en TV-serie och whathaveyou.

 

Och för varenda en av dessa har de en speciell liten öppningssekvens (vilket inte är överraskande), och nästan alla va dem är till låten "Geki! Teikoku Kagekidan!" (Attack! Kejserliga Blomster Attack Gruppen!).

 

De flesta öppningssekvenserna använder första versen av låten följt av första refrängen (som börjar "Hikisaita yami ga hoe/Furueru teito ni").

 

Ett par (två-tre? Eller kanske var det bara en) använder sig av andra version av låten (som börjar "Machi no hi ga kiehatete/Obieru teito ni").

 

Men sen finns det en väldigt speciell öppningssekvens som jag fick jag på på Realvideo för väääääldigt många år sedan och som jag aldrig någonsin har sett sedan dess (datorn kraschade och den försvann).

 

Nyligen gick jag in på Youtube och fann denna:

 

Och den är så konstig därför att den består av ungefär 75% av den där speciella öppningssekvensen och 25% av något annat. Alla stillbilder i början fanns inte med i den "speciella", men allt som kommer efter det förutom ett par extra-saker de lagt in (några nya karaktärer) var med i den.

 

Dessutom använder sekvensen på Youtube versen "Machi no hi ga kiehatete/Obieru teito ni" medans sekvensen i Realvideofilen använde sig av tredje versem som börjar "Yume sae mo chigiretobi/Itetsuku teito ni" (inte säker), och om jag minns rätt är det från "Geki! Teikoku Kagekidan! ~Kai~" (låter ifall som det med sångerskan som sjunger version i alla fall).

 

Är det nån som kan hjälpa mig? För övrigt har jag inte kunnat hitta den där speciella versionen på Youtube >_>'.[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan inte vara så att en av introna är ifrån något av saturn-spelen (ettan eller tvåan) och den som skiljer sig lite ifrån dreamcastremaken på någon av dom?

Jag kan ta och kolla lite sen... har några spel liggande.

 

Tydligen är det Sakura Taisen 2 openinget till Saturn... typ det enda som inte finns på Youtube >_>'.

 

Rippa? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...