Hoppa till innehåll
Anime.se

Stort kattdjur.


Rama
 Share

Rekommenderade inlägg

Här är en snabb skiss som urartade till en lite mer genomritad skiss....men fortfarande skiss. =P

 

Jag har aldrig försökt mig på katter eller kattdjur utan refferencer förut, faktum är att jag ritat av ganska många foton för rätt länge sen.

 

Efter att huvudet var klart satte jag dit manken och frambenen lite trevande, och sen kom bakdelen bit för bit eftersom jag slets mellan känslan att jag skulle sabba det jag ändå lyckats med och känslan att jag inte kunde låta bli.

 

Jag vet att han inte har några öron, jag kanske jobbar vidare med den imorgon, och lägger på öron och grejer. Jag får lära mig att teckna fjädrar också. ;)

Han är en lite udda kreation som jag fundrat på ett tag, så han ska inte vara en leopard eller en gepard eller puma eller nåt, det kanske förklarar varför han inte påminner så mycket om dem. Han heter Google om någon undrar, och han är en Dimmkatt. Fråga inte vad det är, jag designar dem fortfarande.

 

Jag ska försöka fortsätta rita djur, det gav lite kul omväxling från min totalsugiga människoteckning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow! 8D Ser riktigt cool ut : D Så som det ser ut nu så skulle den passa perfekt som loggo eller märke för något, fast det kanske beror lite på att jag får Puma (klädmärket) vibbar eller nått, jag vet inte riktigt ^^

Hursomhelst, läcker : D Hoppas du fortsätter på den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow! 8D Ser riktigt cool ut : D Så som det ser ut nu så skulle den passa perfekt som loggo eller märke för något, fast det kanske beror lite på att jag får Puma (klädmärket) vibbar eller nått, jag vet inte riktigt ^^

Hursomhelst, läcker : D Hoppas du fortsätter på den!

 

En som satt brevid mig när jag gjorde den tyckte också att den påminde om pumas märke, vilket den ju gör i och med posen. Det är kanske därför det var så lätt att göra den. ;)

Jag ska försöka göra olika mönster på den, min bildlärare kopierade nämligen upp den så att jag skulle kunna testa lite färger på den utan att sabba bilden som är in-progress.

 

Oooooh. Den ser läskig och lite mänsklig ut nästan.

Beror på att den ser väldigt hårlös ut och bristen på öron tror jag^^

Snygg.

 

Jo, jag fick också den känslan, och jag tror som du att det är avsaknaden av håret och öronen som ger en den känslan. Jag ska försöka ha kvar den när jag gör detaljerna på den, för själva karaktären ska vara ytters männsklig, förutom då att han är en tre meters befjädrad katt. =)

 

Fortsätt så där, är lite nyfiken på hur resultatet blir.

 

Jag ska försöka, jag tittar just nu i fågelböcker efter bra exempel på fjäderstrukturer.

 

Tack för kommentarena.

 

Om ni undrar varför den ska ha fjädrar så tycker jag bara att det är kul att göra något annorlunda och konstigt.

 

Googles är en karaktär som jag har skrivit historier om, så det är inte så underligt att jag nu till sist har tecknat honom.

Dimmkatter kallas också Glasögongripar på grund av den svarta markering över näsroten som de har. Det finns två kända varianter: Glasögongrip och Opalglasögongrip. Sen så finns det flera underarter, men de skiljer sig inte så mycket åt. (När jag hittar på en underlig karakäter slutar jag sällan med det, utan designar hela släktled och massor med extra mojs som inte behövs. Men det är kul :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar vad som hänt, mitt inlägg som ja skrev igår(?) blev inte postat. =/

Aja hur som helst, kommenterade bara att den kunde bli tuff med fjädrar över hela. ;]

 

Plus att det känns som nacken/huvudet ovanför pannan är lite lång, men det kan ju bero på att det är lite tomt där än, som sagt.

 

Kul att du gillar idén, nu ska jag bara försöka genomföra det på et snyggt sätt också. ;)

 

Det är meningen att den ska ha en lång nacke. Faktum är att den blir tydligare när den är fullvuxen. Just nu är skalan som ett av de mindre stora kattdjuren, typ en gepard, medan den när den är vuxen blir större än en sibirisk tiger. (Rätt stor alltså) Den blir däremot inte lika grov, utan töjs mest ut mer och mer ju större den blir, så att benen och kroppen blir längre och starkare, men inte jättebiffiga. =) Jag ska göra färdigt den härs fjädrar först, sen kan jag göra en äldre.

 

Den påminner lite om den där vita alienhumaniden i alien fyra

 

Det var länge sen jag såg alien fyra, men nu när du säger det så... Det är nacken som gör det också verkar det som för mig.

 

Jag ska ta och göra en annan pose ikväll, så att man får lite mer överblick över hur karaktären ser ut, och hur fjädrarna sitter

 

Det var en kompis till mig som undrade om den skulle ha vingar. Nej. Den ska inte ha vingar.

Anledningen är att inget stort kattdjur skulle kunna flyga. De är för tunga och kommer över den kritiska gränsen där större vingar inte hjälper, de blir bara tyngre. Det enda undantag jag kan tänka mig är att man sätter vingar från en Andisk kondor (Vingspann 3,2 meter.) på en gepard, men det är det enda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det vore ju i och för sig rätt coolt...Det där om att de skulle tappa vingarna alltså. kan jag använda det? ;)

 

Skillnaden är att humlors vingar ansågs för små för att kunna hålla dem uppe, medan fåglar har rätt tunga vingar som inte går att röra lika fort...

 

Nu fick jag en kul idé: en kollibri/näbbmus hippogriff.

 

Jag har sett en del häftiga varianter på hippogriffer på Elfwood, men alla var väldigt stora.

 

Jag ska ta och göra en skiss av den. Måste jag bara kolla i en fågelbok först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...